پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ذوالفقاری قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین گفت: اسباب تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان، تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه تلاوت آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگی به مستمندان و محرومان، می باشد .

حجت الاسلام احمد ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: ماه رمضان ماه تجلی خاص فیوضات الهی است.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت نورانی و طلایی برای تقرب بیشتر به خدا، خودسازی، تقویت اخلاص، مبارزه باشیطان ها وتهذیب نفس است، بنابراین باید از لحظه لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اسباب تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان، تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه تلاوت آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگی به مستمندان و محرومان، می باشد .

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام ) بیان کرد: خداوند همه اسباب پالایش روح و روان از آلودگی ها را فراهم کرده و با لطف و رحمت مالهی همه درها و راه ها را در راستای تهذیب نفس و صفای باطن و تکامل معنوی گشوده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای انسان ها است تا در کنار سفره بزرگ و متنوع رحمت الهی بنشینند و با انواع غذاهای روحی، روح و روان خود را تقویت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام ) عنوان کرد: انسان باید نه تنها در ماه مبارک رمضان، بلکه در تمام ایام سال خود را در مهمانی خدا دانسته  و این مهمانی را با تمام وجود حس کند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha