جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی امام جمعه ابرکوه

حوزه/ امام جمعه ابرکوه گفت: کرونای بی‌تدبیری مسئولان در امور معیشتی و نیازهای اولیه زندگی و تورم و گرانی مردم را رنج می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، در خصوص رابطه تأثیر کرونا بر جذب، گزینش و ثبت‌نام طلاب (مدارس برادران و خواهران) این شهرستان اظهار کرد: شیوع این ویروس بر کاهش ثبت‌نام بی‌اثر نیست و تا حدودی زمینه‌هایی ایجاد کرده است که چندان شوق و انگیزه در مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به کرونای بی‌تدبیری مسئولان در امور معیشتی و نیازهای اولیه زندگی و تورم و گرانی، افزود: آنچه به اسم کرونا تمام می‌شود مسئله دلسرد شدن مردم به خاطر رنج‌های معیشتی و مشکلاتی است که آنان و فرزندانشان را از گرایش به سمت حوزه دلسرد می‌کند و همچنین دوستان نادان یا دشمنان دانا و خناسان وسوسه‌گر هم در این زمینه فرصت پیدا می‌کنند که دانش آموزان و نوجوانان مستعد که انگیزه دارند را پشیمان می‌کنند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: اگر زمینه‌ای ایجاد شود که شوق‌ و ذوق مردم به مبانی دینی و انگیزه معنوی مذهبی همانند گذشته شود، قطعاً کرونا و امثال کرونا اثرات خنثی کننده و تأثیرگذار منفی خود را نمی‌توانند به صورت بارز داشته باشند. 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه نیز زمان آغاز ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران  را از ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ظرفیت ماه رمضان، محرم، حضور در پایگاه‌های بسیج و ... که سال‌های قبل از آن بهره می‌گرفتیم؛  امسال به علت شیوع کرونا در اختیار نداشتیم و همین امر موجب کاهش ثبت‌نامی‌ها شده است. 

الهام محمدخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ طلبه در مدرسه علمیه فعالیت دارند، ادامه داد: فرصت ثبت‌نام همچنان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه باقی است و امید داریم در این زمان باقی‌مانده، ثبت‌نام افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha