جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولتی مردمی است، افزود: در دولت مردمی رویکرد تعامل با مردم از خدمتگزاری به خدمت‌رسانی ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به تبیین ویژگی‌های دولت جوان حزب‌اللهی پرداخت.

وی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولتی مردمی است، افزود: دولتی که ارتباط تنگاتنگی با مردم ندارد از شناخت نیازهای واقعی جامعه ناتوان است و در تشخیص اولویت‌ها دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد و حاصل آن افزایش نارضایتی و واگرایی مردم و دولت و فاصله گرفتن از معیار مردمی بودن و درنهایت بحران ناکارآمدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: در دولت مردمی رویکرد تعامل با مردم از خدمتگزاری به خدمت‌رسانی ارتقا یافته است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تفاوت این دو رویکرد در این است که در خدمت‌رسانی به جای اینکه مردم به سراغ دولتمردان بیایند و درخواست کنند، این دولت است که به سراغ مردم می‌آید و خدمات خود را به مردم تقدیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت شایسته‌سالار است، اظهار کرد: شایسته‌سالاری بهره‌گیری از انرژی خلاق افراد نخبه و برگزیده اجتماع است. دولت شایسته‌سالار دولتی است که در آن بهترین افراد از لحاظ دانشی و مهارتی در بهترین جایگاه با بالاترین بازده خدمت می‌کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بدون شک دولتی موفق است که اداره امور خود را در اختیار شایستگانی گذاشته باشد که از تعهد و تخصص لازم برخوردار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: بده بستان‌های جناحی و گزینش مدیران و مسئولان دولتی مبتنی بر گرایش‌های حزبی بزرگ‌ترین آفتی است که دولت را با بحران ناکارآمدی مواجه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: از سوی دیگر شایسته‌سالاری، تخصص‌گرایی را نیز به همراه دارد و حاصل آن ارتقای علمی و تضمین تصمیم‌ها و برنامه‌های دولت خواهد بود، امری که دولت جوان حزب‌اللهی در پی تحقق آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha