دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 955473
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی گفت:  انسان باید مراقب  دوست و رفیق خود باشد؛ چراکه رمز موفقیت هر انسانی دوست خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در ادامه سلسله جلسات تفسیر «دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: در یکی از دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان آمده است «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ و وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی وَصُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاکِین»  یعنی خدایا پاکیزه‌ام کن در این روز از چرک و کثافت و شکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است، شدنی‌ها و توفیقم ده در آن برای تقوی و هم‌نشینی با نیکان به یاریت ای روشنی چشم مستمندان.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به عبارت «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ»، گفت: در ابتدای این دعا درخواست می‌کنیم که خداوندا از کثافت‌های گناه پاکم گردان و بر قضا و قدر الهی صبر عنایت بفرما. انسان باید سعی کند که گناه نکند؛ چراکه در صورت عادت به گناه ترک آن نیز سخت خواهد بود.

وی بابیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه شستشوی انسان از رذایل و بدی‌ها است، خاطرنشان کرد: انسان در این ماه باید به دنبال شستشوی باطن خود باشد. قلب انسان براثر گناه زنگار می‌گیرد و به‌وسیله تلاوت قرآن در هنگام سحر می‌توان آن را از بین برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه به ادامه این دعا مبنی بر «وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ» اشاره و گفت: ممکن انسان برای انسان مشکلی پیش بیاید که برای انسان دردآور باشد، لذا انسان از خداوند می‌خواهد که او را صابر قرار دهد.

حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به عبارت «وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَی»، بیان کرد: بر اساس آیاتی از سوره بقره  فلسفه روزه ماه مبارک رمضان کسب تقوای الهی است؛ از این‌ رو موفقیت در تقوا و پرهیزکاری به‌عنوان سومین درخواست انسان در دعای روز سیزدهم آمده است.

وی به فراز دیگر این دعا مبنی بر «وَصُحْبَةِ الْأَبْرَارِ» اشاره و عنوان کرد: آخرین درخواست این دعا نیز هم‌نشینی با نیکان و خوبان است بر این اساس انسان باید مراقب  دوست و رفیق خود باشد؛ چراکه رمز موفقیت هر انسانی دوست خوب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در پایان با اشاره به این‌که انسان در ماه مبارک رمضان از دعای مجیر غافل نشود، خاطرنشان کرد: این دعا انسان را به کمال می‌رساند و اگر انسان در این ماه دعای سحر، افتتاح و... را می‌خواند در جهت رسیدن به کمال است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha