پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/مراسم میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: در تشکیل شخصیت انسان سه مسئله مؤثر است نخستین آن "وراثت یا اصل و نسب" و موارد دیگر نیز "محیط زندگی" و "آموزش‌وپرورش" هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در مراسم جشن میلاد کریم اهل‌بیت(ع) که در مرکز فناوری اطلاعات معراج برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در سال‌های پایان عمر خود می‌فرمایند که دو گوهر گران‌بها را در میان مردم می‌گذارم که آن دو گوهر قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به این‌که اگر در جامعه‌ای به دو گوهر "قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)" چنگ بزنیم هرگز گمراه نخواهیم شد، بیان کرد: هر چه داریم از وجود اهل‌بیت(ع) است و اگر یک‌لحظه‌ از معارف آن‌ها غافل شدیم دچار خسران دنیا و آخرت خواهیم شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: در کلام نورانی از اهل عصمت و طهارت(ع) آمده که اگر در قلب انسان از معارف اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم نباشد، آن قلب به‌مانند خانه‌ خراب است.

حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به این‌که لازمه ورود به هر کار معرفت نسبت به آن است، خاطرنشان کرد: در بحث خداشناسی، امام شناسی و اهل‌بیت(ع) شناسی باید معرفت داشته باشیم و در این صورت تا آخر درست پیش خواهیم رفت و قله‌های زیادی را طی می‌کنیم.

وی بابیان این‌که در تشکیل شخصیت انسان سه مسئله مؤثر است، ادامه داد: نخستین آن "وراثت یا اصل و نسب" و موارد دیگر نیز "محیط زندگی" و "آموزش‌وپرورش" هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه در پایان سخنان خود گفت: با یتیم‌نوازی می‌توان قلب را جلا داد؛ ازاین‌رو انسانی که ثروتمند است، تنها با دست کشیدن بر سر یتیم، قلبش جلا پیدا نمی‌کند! بلکه باید آن‌ها را ازنظر مادی تأمین کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha