چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام طباطبایی

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: اگر یتیمی در اطراف محل سکونت ما وجود دارد ازنظر مادی باید او را تأمین و مشکلات مالی او را برطرف کرد؛ چراکه یتیم‌نوازی قلب انسان را جلا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سیدعبدالطیف طباطبایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه، در سلسله جلسات تفسیر «دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: دعای هرروز این ماه حکمت‌های فراوانی دارد که روزه‌داران با تأمل می‌توانند از مفاهیم آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به فرازی از دعای روزانه ماه مبارک رمضان مبنی بر «اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَهِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین»، افزود: خدایا در این روز مرا ترحم به یتیمان و اطعام به گرسنگان و افشا و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت نیکان نصیب فرما به‌حق انعامت ای پناه آرزومندان عالم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در ابتدای دعای فوق آمده که "اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ"، با یتیم‌نوازی می‌توان قلب را جلا داد؛ از این رو انسانی که ثروتمند است، تنها با دست کشیدن بر سر یتیم، قلبش جلا پیدا نمی‌کند! بلکه باید آن‌ها را ازنظر مادی تأمین کند.

بیشتر بخوانید؛

غفلت از خداوند باعث سختی در زندگی می‌شود

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی بابیان اینکه استغفار هنگام سحر جان انسان را جلا می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اگر قلب انسان زنگ بزند، داروی آن قرائت قرآن هنگام سحر است. در این ماه باید با قرآن مأنوس شد تا زنگارها از قلب انسان از بین بروند و جلا داده شود.

وی با اشاره به این‌که رحم کردن به یتیم با خلوص نیت قلب را جلا می‌دهد، عنوان کرد: اگر یتیمی در اطراف محل سکونت ما وجود دارد ازنظر مادی باید او را تأمین و مشکلات مالی او را برطرف کرد. رفتارهای وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین(ع) نمونه برخورد با یتیمان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معراج نیروی زمینی سپاه با اشاره به فراز دیگر این دعا مبنی بر "و إطْعامِ الطّعامِ" عنوان کرد: خدایا روزی اطعام غذا را به من عنایت بفرما چراکه این عمل در ماه مبارک رمضان به‌ویژه در میان نیازمندان و ایتام از جایگاه بالایی برخوردار و بهترین موقعیت برای این عمل است.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی به عبارت "و إفْشاءِ السّلامِ" اشاره کرد و گفت: خدایا روزی کن که با صدای بلند سلام کنم؛ چراکه گاهی برخی‌ها مغرورانه، از اول سلام کردن خودداری می‌کنند اما برخی نیز در سلام کردن با صدای بلند پیش‌دستی می‌کنند.

وی با قرائت ادامه این دعا «و صُحْبَهِ الکِرامِ» بیان کرد: خدایا در این ماه توفیق بده که با افراد کریم، عالم، دانا و متدین هم‌نشین شوم‌؛ چراکه یکی از رمزهای موفقیت هر شخص اختیار کردن رفیق خوب است و با انتخاب رفیق بد انسان به انحراف کشیده خواهد شد.

وی در پایان اظهارداشت: در این ماه از خدا بخواهیم، به‌حق نعمت‌هایی که عنایت فرموده، دعاها را در حق ما مستجاب کند... برحمتک یا ارحم‌الراحمین...

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha