جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: غلبه دین خدا بر ادیان دیگر که از فرمان های اراده شده از سوی خداوند در قرآن کریم است باید توسط مؤمنان صورت گیرد؛ مؤمنان باید در میدان و در رکاب ولی حق باشند، تلاش کنند، جانبازی و فداکاری نمایند تا این بار به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در دومین جلسه از سری جلسات تفسیر آیات و روایات مرتبط با موضوع انتخابات که در ماه مبارک رمضان، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت پایگاه بسیج این مرکز با معاونت منابع انسانی حوزه برگزار می شود، گفت: امام راحل رحمة الله علیه مکرر تأکید می کردند به اینکه مردم در صحنه باشند، مردم انقلاب را از خودشان بدانند و در وسط میدان انقلاب حضور داشته باشند؛ حضور در صحنه از کلیدواژه های مکرری بود که در فرمایشات امام و بعد هم خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به وفور دیده می شود.

وی افزود: در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ»، خدا و این مؤمنینی که در رکاب تو هستند و از تو تبعیت می کنند برای تو کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: در جای دیگری می فرماید «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ»، خدا تو را تأیید می کند به یاری خودش و مؤمنین؛ مؤمنین باید حضور داشته باشند و این بار را باید مؤمنان بردارند.

وی گفت: این بار را ما نباید منتظر باشیم امام زمان علیه السلام بیایند عالم را اصلاح کنند؛ این که ما دست بر روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم امام زمان بیایند این غلط است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر قرار بود امام زمان بیایند مشکلات را حل کرده و عالم را اصلاح نمایند که ۱۱۰۰ سال پیش تشریف می آوردند و این کار را انجام می دادند.

وی افزود: قرار بر این نیست که امام زمان تنهایی این  کار را انجام دهند؛ اگر قرار بر این بود که حضرت به تنهایی این کار را انجام دهند اصلاً نوبت به امام زمان نمی رسید؛ خود پیغمبر اکرم به تنهایی این کار را انجام می دادند و دیگر نیازی به این همه مجاهدت یارانش نبود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان داشت: اگر قرار بر این بود خود خداوند می توانست با مشیّت خودش این کار را انجام دهد؛ « وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاکُمْ أَجْمَعِینَ ».    

وی گفت: این کار باید توسط مؤمنان صورت گیرد؛ مؤمنان باید در میدان و در رکاب ولی حق باشند، تلاش کنند، جانبازی و فداکاری نمایند تا این بار به سرانجام برسد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهار کرد: اگر امام زمان عج نیامده اند بخاطر این است که این یاران و سربازان را تاکنون پیدا نکرده اند.

وی عنوان داشت: خدای متعال می فرماید که نهایتاً این اتفاق باید بیافتد و این تاریخ باید به سرانجام خودش برسد و این دین باید بر همه ادیان غلبه کند «وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ».

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: این بار بر روی دوش مؤمنان در وسط میدان حاضر قرار دارد؛ خداوند متعال به تنهایی این اراده را نمی کند.

وی افزود: خداوند می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ»، ای مؤمنین اگر در وسط میدان بودید و این بار را برداشتید به سرانجام می رسد؛ اما اگر خسته شدید و از حمایت دین خدا دست برداشتید و توفیق مجاهدت را از دست دادید، خداوند که از نقشه و طرح خودش دست بر نمی دارد و کار خودش را به وسیله گروه دیگری از مؤمنین پیش خواهد برد؛ «فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ».

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: خداوند آن گروه را دوست دارد و آنان نیز خداوند را دوست دارند، «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» در راه خدا جهاد می کنند و از ملامت ملامت کنندگان نیز نمی ترسند؛ هیچ چیزی آنان را نمی تواند از میدان بیرون راند.

وی گفت: این افراد در میدان می مانند و آنقدر مقاومت می کنند تا این بار به مقصد برسد و آن اتفاقی که خدای متعال برای عالم در نظر گرفته است رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان داشت: در این چهل و چند سال که از انقلاب اسلامی گذشته، جامعه مؤمن حزب اللهی ما پای این انقلاب در مقابل مشکلات، در مقابله با دشمنان و جریان نفاق داخلی بوده است.

وی افزود: از این به بعد هم ما بویژه ما طلبه ها باید توصیه کنیم که علی رغم همه سختی هایی که وجود دارد و بعضاً سختی ها، سختی های طبیعی حرکت در این مسیر بلند است باید در این میدان بمانند؛ همان چیزی که قرآن کریم به پیامبر اکرم فرمود «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ».

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهار کرد: کار دین خدا با این استقامت ها و مجاهدت ها پیش می رود؛ پیغمبر اکرم بعد از نزول این آیه فرمودند "شیّبتنی سورة هود"؛ رنجی که مؤمنان می کشند برای پیامبر سنگین تمام می شود؛ زیرا اصحابشان باید مجاهدت می کردند و رنج می کشیدند و با آن مجاهدت ها و در میدان ماندن ها دین به ما رسیده است.

وی در پایان گفت: ما نیز باید تلاش کنیم این مکتب و آیین را به دست نسل های بعد برسانیم و زمینه ظهور را برای امام زمان عج فراهم نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha