پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: بیش از ۲۰ رشته تخصصی از جمله علوم قرآن، حدیث، فلسفه، کلام، روانشناسی، علوم اجتماعی، مشاوره، فقه و حقوق، اخلاق و ... در حوزه علمیه تدریس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  خبرگزاری« حوزه،» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در نشست آنلاین با مدیران، معلمین و مربیان امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و مهم ترین انگیزه های انسان ها هنگام ورود به سن بلوغ عقلانی و فکری این است که موجود سودمندی برای جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین ضعف روحیه ای برای افراد بازنشسته و سالمند این است که دیگر کارایی ندارد. کارشناسان و روانشناسان هم به این موضوع اشاره کرده اند، لذا انسان باید تا آخر عمر خود موجودی سودمندی باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یکی از مهم ترین وظایف آموزگاران این است که دانش آموزان توجیه شوند  آن چیزی که از اهمیت بالاتری برخوردار است، سودرسانی به جامعه است و این موضوع را باید اولویت اصلی زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: براساس آموزه های دینی پس از ایمان به خدا، بالاترین فضیلت خدمت به خلق خدا است و اگر کسی این مهم را انجام دهد در نزد خداوند متعال محبوب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شغل مرتبط با پرورش انسان ها از شرافت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: در بین مشاغلی که به نوعی به شغل معلمی، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مرتبط می شود، آن رشته ای که بتواند در حوزه پرورش مبتنی بر اخلاق و معرفت باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه هدایت جامعه از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: براساس آیات قرآن کریم هر کس در جامعه انسانی خدمت ارزشمند احیای نفوس را انجام بدهد مانند آن است که تمامی بشریت را زنده کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حیات مادی انسان فانی است، اما حیات معنوی انسان ها هرگز پایان نمی پذیرد و به همین دلیل در آموزه های دینی این حوزه از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی، خواستار تشویق دانش آموزان مستعد برای تحصیل در حوزه شد و اظهار کرد: شاگردی مکتب امام صادق (ع) جایگاه بسیار ارزشمندی است و امروز رسالت ما این است که جوانان را به سمت خدای متعال و آموزه های دینی و دوری از انحرافات هدایت نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد : حوزه های علمیه پس از انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون و رشته های مختلف ورود کرده اند و امروز صرفا بحث فقه و اصول را نداریم و رشته های تخصصی فراوانی پایه ریزی شده که یک فرد علاقه مند علوم انسانی و دینی می تواند در این رشته ها ادامه تحصیل دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بیش از ۲۰ رشته تخصصی از جمله علوم قرآن، حدیث، فلسفه، کلام، روانشناسی، علوم اجتماعی، مشاوره، فقه و حقوق، اخلاق و ... در حوزه علمیه تدریس می شود.

وی ادامه داد: حوزویان مشاغل غیرحوزوی را اشغال نکرده اند، بلکه در این زمینه متخصص هستند و توانستند دروس حوزوی را تا سطح عالی بگذارند و وارد بازار کار متناسب شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز حوزه علمیه برای پرورش استعداد جوانان در رشته های گوناگون آماده است و از فرهنگیان انتظار می رود دانش آموزان را به سمت حوزه علمیه هدایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha