جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه از نظر یکی از سیاست مداران آمریکایی حفظ ابر قدرتی آمریکا وابسته به کنترل خاورمیانه است، گفت: اینجا مشخص می شود که چرا دشمن از جبهه مقاومت می‌ترسد، چرا که مردان میدان، تهدیدی برای ابر قدرتی آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه آیات فراوانی در قران بشر را به تفقه در دین و شناخت واقعی دین دعوت می کند، اظهار داشت: بنابر آیات قران کریم برخی از افراد دین دار یهودی و نصرانی به لحاظ آنکه خود منتسب به پیامبرنشان می دیدند دچار این توهم شده بودند که به جهنم نخواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه این یک آرزوی خیالی برای آنها بود، گفت: بین انسان و پروردگار هیچ قرابتی به جز اطاعت محض وجود ندارد و صرف تعظیم شعائر الزامی بر نجات انسان نیست، چرا که در عالم بدون اطاعت از خداوند، انسانی نجات پیدا نمی‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اولین قاعده در دین داری یقین و اخلاص در یقین به آموزه‌های دینی است، مطرح کرد: گاهی انسان در مسیر حق قرار دارد اما از ته دل نسبت به آن دارای شک می باشد که این شک باعث می شود بهره‌ای از این دفاع نبرد.

وی با اشاره به سیره امام علی(ع) در اعتقادات و باورها، خاطر نشان کرد: امیرالمومنین(ع) در جنگ و در میدان، زمانی که بسیاری از افراد شمشیرهایشان شروع به لرزیدن کرد، حضرت با قدرت و استوار ایستاد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مکانیزم هستی بر محور عبودیت و حرکت به سمت خدا قرار داده شده، گفت: انسان در عبدالله بودن خود دارای اختیار است و می‌تواند عبد خدا باشد و یا عبد شیطان.

وی به تبیین علامات یقین در بیان امام صادق(ع) پرداخت و گفت: انسان باید به این باور برسد که هیچ قدرتی جز خداوند وجود ندارد و ابر قدرت خداست.

وی افزود: در بحث ابر قدرتی خداوند نه در حد حرف، که باید به باور عمیق و قلبی دست پیدا کنیم و در مقام عمل به این نتیجه برسیم که «لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم».

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه کسی که به پروردگار یقین دارد ابر قدرتی جز پروردگار را نمی بیند، ابراز کرد: همان طور که امام خمینی(ره) به برخی فرمودند شما از آمریکا می‌ترسید، امروز نیز شاهد هستیم که برخی از مسئولان نه در حرف که در مقام عمل از آمریکا می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه اگر یک موضع، در عرصه‌های مختلف، درست باشد باید بر آن استقامت داشته باشیم، گفت: به همین دلیل است که امام علی (ع) نیز در جنگ صفین به ابوموسی اشعری اجازه مذاکره نداد، چرا که می‌دانستند فرد ترسویی است و نمی‌توان به او اطمینان کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز باید عملکرد بعضی از مسئولان را نسبت به عملکرد امیرالمومنین(ع) بسنجیم، اظهار داشت: گاهی استقامت بر امر خداوند، اقامه نماز مطرح می‌شود، در حالی که استقامت بر امر خدا دارای معانی وسیع تری است و کسانی که دچار خطاهای فاحش راهبردی در عرصه دیپلماسی و اجتماعی می‌شوند، نیز جز این دسته هستند.

وی از قواعد دیگر دین داری را خیر خواه بودن نسبت به جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: معنای خیر خواه جامعه اسلامی بودن تنها به کمک‌های مومنانه گره گشایی از مشکلات نیست که البته این موارد هم جز پایه‌های استوار دین داری است، اما در شرایط فعلی، مشارکت در انتخابات از مصادیق خیر خواهی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مشارکت حداکثری تقویت کننده منافع و مصالح جامعه اسلامی است، گفت: مفهوم این مسئله یک حرف سیاسی نیست چرا که اگر یک اتفاق به نفع جامعه اسلامی باشد ما موظفیم به اجرای آن همانند نماز هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، یادآور شد: شهید سلیمانی مرد میدانی بود که هیچگاه در هدف والای خود دچار تردید نشد و با استقامت خود زمینه را برای دیپلماسی فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به رشادت های مدافعان حرم، خاطر نشان کرد: این مردان میدان، با فعالیت خود میدان را به نحوی طراحی کردند که تقویت کننده دستگاه دیپلماسی باشد، اما متاسفانه خط مقدم دیپلماسی با خطای سیاسی و راهبردی نتواست از این فرصت به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه از نظر یکی از سیاست مداران آمریکایی حفظ ابر قدرتی آمریکا وابسته به کنترل خاورمیانه است، اظهار داشت: اینجا مشخص می شود که چرا دشمن از جبهه مقاومت می‌ترسد، چرا که مردان میدان تهدیدی برای ابر قدرتی آمریکا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha