جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خط مقابلِ امام حسن(ع) خط نفاق بود و خطی که با امام(ع) می‌جنگید، خط کفر صریح نبود، از این رو حضرت نرمش قهرمانانه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز ۸ اردیبهشت‌ماه، در یک برنامه تلویزیونی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: خط مقابلِ امام حسن(ع)، خط نفاق بود و خطی که با امام(ع) می‌جنگید، خط کفر صریح نبود، از این رو امام حسن(ع) نرمش قهرمانانه کرد.

وی با بیان این‌که امام دوم شیعیان مرد سیاست بود، گفت: امام حسن(ع) که صلح را پذیرفت، در زمان حکومت آن‌حضرت هم مردم خسته‌ بودند، و هم خواص عارفِ دانا تعدادشان کم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان کرد: در آن زمان فرصت تربیت‌های خصوصیِ ویژه‌ علوی نیز آن‌چنان که باید پیش نمی‌آمد و کسانی که در آن بیست و سه سال دوران رسول الله ساخته شده بودند، امام مجتبی(ع) می‌دانست که آن‌ها را باید حفظ کرد و از هر کدام‌شان بُمبی ساخت که بتواند کاخ ظلم و طغیان را حداقل بلرزاند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در مقابل خط کفر صریح، خیلی آسان‌تر می‌شود شعار درست کرد، گفت: خط نفاق، شعاربردار نیست، خیلی دشوار می‌شود در مقابلش شعار درست کرد تا مردم را دور آن شعار جمع کرد و طرف را کوبید، با ظرافت باید عمل کرد.

وی با بیان این‌که معاویه هم حد و مرز نگه نداشت، ادامه داد: امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه کرد. نرمشی که حاکی از کمال زورمندی و خونسردی و امید به آینده و تصمیم بر سازندگی آینده تاریخ بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha