شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین تهرانی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه استان قم گفت: ثبت نام از علاقه مندان به ورود به حوزه علمیه خواهران از بهمن ماه آغاز شد و آخرین مهلت ثبت نام پایان اردیبهشت ماه جاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین تهرانی در نشست خبری که در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی اظهار داشت: خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه، تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به سامانه پذیرش حوزه های علمیه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی بیان داشت: ثبت نام در سطوح ۲، سه و چهار همزمان انجام می شود و همچون سال های گذشته محدودیت ثبت نام وجود ندارد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم عنوان کرد: خرداد و تیرماه آزمون ورودی برگزار می شود و پس از آن مصاحبه از طلاب پذیرش شده صورت می گیرد.
وی افزود: تحت مدیریت استان قم، ۱۴ مدرسه علمیه خواهران فعالیت می کنند که عمدتا در سطح ۲ پذیرش دارند.
حجت الاسلام تهرانی تصریح کرد: همچون سال گذشته ۸۰۰ نفر امسال هم  پذیرش نهایی خواهند شد   که ۵۰۰ نفر در سطح ۲ و  ۳۰۰ نفر نیز در سطوح ۳ و چهار هستند.
وی با اشاره به مرکز رشد استعدادها در حوزه بیان کرد: حوزه علمیه خواهران افراد فرهیخته خوبی پرورش می دهد که عمدتا شناخته شده نیستند، اما اخیرا تلاش هایی شده است تا افراد شاخص معرفی شوند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم عنوان کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران در بخش های گوناگون علمی، فرهنگی، پژوهشی،  تبلیغی همواره به رسالت خود عمل می کنند و برای تبلیغ نوین و حضور  بانوان در فضای مجازی کارهایی صورت گرفته که به زودی اثرات آن دیده می شود.
وی ادامه داد: ما تاکنون دوره های ویژه برای طلاب در زمینه های کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد و طلاق برگزار کردیم و  برنامه های ویژه برای سنین کودک، نوجوان و دانش آموزان نیز داشته ایم.
حجت الاسلام تهرانی با بیان این که حجم کار در حوزه علمیه خواهران بسیار زیاد است، ابراز داشت: در بحث مدیریت جلسات خانگی بانوان، طی تعامل با سازمان تبلیغات ، محتواهایی برای بانوان علاقه مند قرار می دهیم و این کارها درحال انجام است.
وی افزود: دروس حوزه علمیه خواهران درحال حاضر به دلیل شرایط کرونایی فعلی، مجازی برگزار می شود. همچنین مرکز آموزش های مجازی در سطوح ۲ و سه نیز فعالیت داشته و تاکنون ۱۱۰۰ دانش آموخته از این طریق فارغ التحصیل شده اند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم اظهار کرد: راه اندازی رشته هنر و ادبیات اسلامی، حضور بانوان طلبه در تدوین دروس حوزه و فعالیت طلاب خواهر در تبلیغ رسانه بیش از پیش از برنامه های پیش روی ما است.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha