پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: ثبت نام پذیرش مقاطع عمومی در استان گلستان رشد ۸/۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، حوزه های علمیه خواهران از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که با وقوع انقلاب و پایه گذاری آن توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی و حمایت های داهیانه نائب بر حقش و علمای سلف، به سرعت رشد یافت. ظرفیت عظیمی که با فراگیری علوم دینی و تربیت بانوان عالمه و متخصص، می تواند پاسخگوی شبهات و مسائل خاص خود بوده و با نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی جامعه ای را به سرمقصد کمال نزدیک کند.

با توجه به آغاز سال تحصیل جدید و جذب خواهران طلبه در سراسر کشور و نیز در استان گلستان، گفت و گویی با خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان صورت گرفته است که از منظر خوانندگان می گذرد.

* ۱۴ مرکز آموزشی حوزوی خواهران در استان گلستان گلستان فعالیت می کنند

تاسیس اولین مدرسه علمیه خواهران در استان گلستان به سال ۶۰ بر می گردد. در استان گلستان ۱۲ مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲؛ یک مدرسه علمیه عالی در مقطع سطح سه با رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی؛ یک مرکز تخصصی با رشته فقه خانواده و یک مرکز پژوهش های اسلامی در استان در حال انجام فعالیت های دینی و فراگیری علوم حوزوی هستند.

* ثبت نام پذیرش مقاطع عمومی در استان گلستان رشد ۸ درصدی داشته است

با وجود شرایط کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و عدم وجود شرایط حضوری برای تبلیغ چهره به چهره که مفیدترین راه جذب علاقمندان به تحصیل علوم حوزوی بود، اما ثبت نام پذیرش مقاطع عمومی در این استان رشد ۸ درصدی داشته است. در سال گذشته در استان ۳۱۳ نفر برای فراگیری علوم حوزوی مراجعه و ثبت نام کردند در حالی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با وجود شرایط کرونایی تاکنون قریب به ۳۳۸ نفر برای فراگیری علوم حوزوی مراجعه کردند.

با تلاش های مستمر مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران استان، نیمی از مدارس استان دارای رشد قابل ملاحظه ای بوده اند، به طوری که برخی مدارس علمیه رشد صد در صدی و سایر مدارس بالای ۵۵ درصد رشد داشته اند.

* استفاده از ظرفیت گسترده مجازی، مهم ترین فعالیت تبلیغی پذیرش بوده است

با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و عدم بهره برداری از تبلیغات چهره به چهره، استفاده نرم افزاری برای نیل به مقصود مورد توجه قرار گرفت. با توجه به نقش مهم روابط عمومی در تبلیغات و بهره گیری از فضای مجازی، فعالیت های تبلیغاتی در دو بخش استان و مدارس پیگیری شده و از ظرفیت نهادهای مختلف و نیز شبکه ها و پیام رسان های مجازی بهره فراوان برده شد.

برگزاری جلسات متعدد و مستمر روابط عمومی و معاون آموزش استان با همکاران مخاطب خود در مدارس به منظور دریافت گزارشات و حل مشکلات احتمالی، برگزاری جلسات عمومی و خصوصی پذیرش با حضور ستاد استانی و مدرسه ای و بررسی فعالیت های مدارس در این راستا، استفاده از ظرفیت سایت و شبکه های پیام رسان برخی نهادها و ادارات، ارسال پوستر معرفی مدارس و پذیرش سراسری به برخی نهادها و سازمان ها، توزیع پوستر مدارس در سبدهای معیشتی، پیگیری و نصب بنر مدارس با استفاده از استندهای شهری با استفاده از ظرفیت چند نهاد و نیز انتشار از طریق تلویزیون شهری، استفاده از ظرفیت روستاها و غیره از مهم ترین فعالیت های تبلیغاتی این مدیریت بوده است.

* اهتمام به حل مشکلات مدارس، مهم ترین دلیل رشد ثبت نام پذیرش بود

بنظر می رسد، پیگیری های مداوم روابط عمومی و معاون آموزش با نهادها و حتی مدارس، بصورت تلفنی یا از طریق برقراری جلسه در بستر فضای مجازی و اهتمام به رفع مشکلات و آسیب های پیش رو و نیز تشویق و ترغیب مدارس، می تواند یکی از علت های رشد این مدارس در کنار تمامی فعالیت ها و تبلیغات مجازی و تعاملات گسترده با نهادها باشد.

* عدم بهره برداری از ظرفیت تبلیغات چهره به چهره مهم ترین مشکل پذیرش حوزه بود

به طور کلی، با توجه به شرایط بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مجازی شدن اکثر برنامه ها با برخی مشکلات و محدودیت هایی مواجه بودیم که مهم ترین آن از دست دادن تبلیغات چهره به چهره بود، اما با تلاش  مدیران و کارکنان خدوم مدارس علمیه خواهران این  تهدید (ویروس کرونا) به فرصت تبدیل و از سایر ظرفیت ها نهایت بهره برداری صورت گرفت.

* اساتید و طلاب با نشاط و جدیت به تعلیم و تعلم بپردازند

از نیمه دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا نظام آموزش حضوری به شکل مجازی تغییر کرد، در حالی که کارکنان، اساتید و طلاب عزیز، همچون دیگر مراکز علمی تلاش کردند تا از درس و بحث فاصله نگیرند و با مشارکت  قابل تحسین اساتید و رساندن صددرصد سرفصل ها در زمان مناسب، امتحانات برپا شود.

در سال تحصیلی جدید نیز با ادامه این بیماری و شرایط ویژه استان گلستان، کلاس های درس بصورت مجازی و از طریق سامانه مدرس برگزار می شود.

در آغاز سال جدید تحصیلی، انتظار می­رود اساتید محترم و طلاب گرامی با همان شور و اشتیاق گذشته و با جدیت تمام به تعلیم و تعلم بپردازند تا ان شاءالله خدشه ای به آموزش وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha