دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سالگرد شهادت سردار سلیمانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: مکتب سردار سلیمانی سرشار از عقلانیت است، و مقاومت ایشان به این دلیل بود که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در آستانه فرارسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خانم حسینی واعظ در جمع بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با اظهار اینکه شخصیت سردار سلیمانی یک مکتب و مدرسه درس‌آموز برای همگان است، بیان کرد: مکتب سردار سلیمانی سرشار از عقلانیت است، و مقاومت ایشان به این دلیل بود که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

وی با تاکید بر مطالعه و بررسی مکتب سردار سلیمانی، به پایه‌های مکتب ایشان اشاره کرد و توضیح داد: ولایت‌مداری و انقلابی بودن، مقاومت و شجاعت در مقابل دشمنان، بصیرت و فروتنی و مهربانی نسبت به ضعفا، نمونه‌هایی از پایه‌های مکتب سردار سلیمانی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در ادامه به ویژگی های شخصیتی سردار شهید سلیمانی پرداخت و اخلاص را بالاترین ویژگی ایشان معرفی کرد و گفت: شهید سلیمانی بدون اینکه در منظر افراد قرار گیرد، حضورشان همه جا تاثیرگذار بود و توفیقات را از خداوند و ائمه اطهار(علیهم السلام) می‌دانست؛ از این رو، بسیاری از فعالیت‌های جهادی ایشان به دلیل اخلاص بازگو نشد.

حسینی واعظ، اطاعت از ولایت و انقلابی بودن را از ویژگی‌های بارز این شهید دانست و توضیح داد: شهید سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود ۶ بار قسم جلاله می‌خورد که راه عاقبت ‌بخیری، ولایت‌باوری و ولایتمداری است و این اعتقاد صرفاً یک شعار نبود؛ در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آن چیزی که وی را محبوب دل‌ها کرد، به دلیل تابعیت و اطاعت از ولایت فقیه بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی ولایتمداری را با عشق به ولایت گره زده و بند بند وجودش عشق به ولایت بود.

استاد حوزه، مبارزه با استکبار و مقاومت و شجاعت را به عنوان دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی معرفی کرد و گفت: تمام مردم دنیا ایشان را به شجاعت می‌شناختند؛ از ابتدای ورود به سپاه تا لحظه شهادت در هیچ عرصه‌ای عقب نشینی نکرده و زودتر از نیروهای خود در مقابل دشمن می‌ایستاد.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: فرهنگ مقاومت که فرهنگ رهروان انبیاء است در وجود این شهید والامقام متجلی بود؛ ایشان در مقام عمل حقانیت مکتب خود را ثابت کرد، نه وعده داد و نه درباره عملش سخن گفت بلکه در تمام صحنه‌های خطرناک که احتمال شهادت ایشان وجود داشت، با سینه‌ای سپر می‌ایستاد.

وی به شهادت رساندن سردار سلیمانی را بزرگ‌ترین خطای راهبردی آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان علی رغم توافق خود با مسئولین عراق که با هیچ مقامی مقابله نکنند، این خیانت را رقم زده و مسئولیت این جنایت را برای اولین بار عهده‌دار شدند که این شکست و اشتباه بزرگی برای آنها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه با فرماندهی این مجاهد فی سبیل‌الله شاهد پیروزی‌های چشمگیر و پی در پی در جبهه‌های نبرد بودیم، گفت: سپهبد شهید سلیمانی پس از جنگ نیز در جبهه جهاد به شکل‌های مختلف حضور داشت تا اینکه فرمانده سپاه قدس شد و در چند سال اخیر در مبارزه جدی با داعش توانست این گروه انسان‌کش وحشی را نابود کند.

حسینی واعظ، عدم وابستگی به منصب‌های دنیایی، انس با مردم، محبت، صمیمت، تواضع و فروتنی را از ویژگی‌های شخصیتی ایشان دانست و به نقش پدرانه سردار نسبت به فرزندان شهدا مدافع حرم اشاره کرد و پیرامون پیامدها و اثرات شهادت حاج قاسم و همرزمانش توضیح داد: دشمن با وسوسه‌ها و مشورت‌های غلطی که از دیگران می‌گرفت، فکر می‌کرد که با شهادت این بزرگوار مسئله مقاومت پایان می‌یابد.

وی اظهار کرد: خون این شهدا در جمهوری اسلامی ایران، عراق، کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای مقاومت اثرات مثبت و سازنده‌ای داشته و خواهد داشت که اولین اثر آن، نابودی استکبار و خروج آمریکا از منطقه و وحدت جوامع اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha