چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی واعظ

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: جسارت های رئیس جمهور فرانسه بخشی از یک نقشه شوم بزرگ تر به منظور کندکردن روند پرشتاب اسلام گرایی مردم فرانسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در ویژه برنامه ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) که با حضور بانوان برگزار شد، پیرامون علل هراس دشمنان از گسترش اسلام سخن گفت و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: هدف کافران از اتهام سحر به پیامبر(ص)، مبارزه با اسلام و خاموش کردن نور خدا بود حال آنکه تلاش برای خاموش کردن نور اسلام، مذبوحانه و بی فرجام است.

وی با اشاره به آیه ۸ و ۹ سوره صف «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ*هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، توضیح داد: پشتیبانی همه جانبه از دین اسلام و فروزان نگه داشتن نور آن، وعده قطعی و حتمی خداوند است و تلاش های گسترده کافران علیه اسلام، به مثابه پفی ناچیز در مقابل نوری عظیم و درخشان است «یریدون لیطفؤا نور اللّه بأفواههم».

وی با بیان اینکه دشمنی سران کفر با آموزه های حیات‌بخش اسلام سابقه دیرینه دارد و همواره از شیوه تمسخر برای پوشاندن ضعف و حقارت خود استفاده می کند، به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می شود، بزرگ ترین ظلم به آزادی بیان است زیرا هیچ فطرت سلیمی نمی پذیرد که با توسل به آزادی بیان به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان عالم توهین شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: این جسارت و گستاخی ها بخشی از یک نقشه شوم بزرگ تر به منظور کندکردن روند پرشتاب اسلام گرایی مردم فرانسه است که دولت این کشور را شدیدا به وحشت انداخته و او را به سوی خوی دوران سیاه استعمارگرایی بازگردانده است، از این رو، فشارهای شدیدی را بر مسلمانان کشور فرانسه وارد کرده است.

حسینی واعظ با اشاره به پیشرفت های قابل توجه اسلام در زمینه جذب علاقمندان و پیروان این دین الهی، خاطرنشان کرد: این پیشرفت همه جانبه، مدیون احکام و دستورات نورانی و منطقی است که در قالب قرآن و روایات، دل خفتگان را به سوی خود جلب کرده است.

وی اظهار کرد: آمار و ارقام مشخصی از گرایش به دین اسلام در دسترس نیست، اما اعتراف کرده اند: «اسلام، امروز بزرگ ترین مسئله غرب است؛ حتی یک مسئله جهانی است؛ اسلام، امروز نه تنها در خاور میانه بلکه در همه جا، عالم گیر شده است و مبارزه با آن بسیار مشکل».

حسینی واعظ با بیان اینکه اکنون اسلام فراگیرتر از قبل شده است، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام مورد استقبال شدید ملل مختلف جهان قرار گرفته است که عمده ترین دلیل آن، برخورد خشن دنیای غرب با موج اسلام خواهی در سراسر عالم است.

وی افزود: در کشورهای قاره آمریکا که فاصله بسیار زیادی با کشورهای اسلامی دارند و تبلیغ اسلام در آنجا دشوارتر است، رشد اقبال و رویکرد مردم به آئین اسلام چشمگیر است حتی در کشورهایی که اسلام در آنجا تبلیغ نشده است.

استاد حوزه خواهران در ادامه با مقایسه میزان گرایش ملت های مختلف به اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، موج عظیمی از اسلام خواهی و مقابله با استعمار و سلطه قدرت‌ها را در سطح جهانی بوجود آورد.

حسینی واعظ تشریح کرد: انقلاب اسلامی با آگاهی های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان بویژه در کشورهای اسلامی بوجود آورد، زمینه تحولات سیاسی ریشه دار، بینش ها، گرایش ها، حرکت ها و سازماندهی های سیاسی چشمگیری را فراهم آورد، همچون مقاومت در لبنان، جهاد اسلامی در مصر و دیگر کشورهای اسلامی که از انقلاب اسلامی الهام گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha