جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان بر ضرورت شناختِ مسیر طلبگی و رسالت خطیر حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار «حوزه» از گرگان، خانم نفیسه حسینی واعظ در مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان بیان کرد: علم نقش ارزنده ای در حیات الهی انسان دارد و رسیدن به مرتبه توحید پروردگار و شهادت به آن، برای صاحبان علم امکان پذیر است.

وی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم افزود: خداوند متعال در مواضع متعددی براهمیت و ارزش علم و عالم، برتری عالم را نمایان ساخته و در آیات متعددی به این برتری تصریح کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با استناد به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) «پاداش علم آموزی را برای طالبان علم، برابر با عبادت یکساله، موجب آمرزش و بخشش، نجات از آتش جهنم و ورود به بهشت» برشمرد.

حسینی واعظ، در تبیین اهمیت علم و علم آموزی، اظهار کرد: معارف لازم برای سعادت از طریق علم آموزی و بکارگیری قوه تفکر و اندیشه به دست می آید و هر گامی که انسان بر می دارد، صرفاً در پرتو نور علم ایت که می توان در مسیر راه صحیح قرار گیرد.

وی معتقد است: دانش عمل را سودمند می کند، زیرا عمل بدون آگاهی، انسان را به هدف نمی رساند، بلکه آگاهی روح عمل است و عمل، با نیت جان می گیرد، در حالی که عمل بدون آگاهی کاری بدون نیت و یا با نیت نادرست است.

استاد حوزه خواهران، علم را محصول تعقل و اندیشه دانست و اضافه کرد: کسی که از قوه عاقله خود بهره نمی برد و شناخت او همراه با بصیرت و سنجش نباشد، عالم نیست زیرا انسان خیرات و کمالات حقیقی را فقط به کمک علم در می یابد، لذا کسی که تعقل ندارد، فاقد علم است و آثار و برکات علم به او نمی رسد.

حسینی واعظ، با اشاره به روایات عدیده از ائمه معصومین(علیهم السلام) "عقل را پشتوانه علم، راهنما، کلیدِکار و بیناکننده انسان" معرفی کرد و گفت: انسان به وسیله عقل کمال می یابد، عقل و اندیشه چنان اهمیت دارد که بدون آن از آیات خداوند بهره برده نمی شود.

 وی با استناد به آیه ۱۱ سوره مبارکه مجادله، "علم را موجب بلندی مرتبه انسان و افزایش ارزش وجودی او" دانست و اظهار کرد: هدف از علم آموزی کمال نفس است که فقط با علم حقیقی مطابق با واقع تحقق می یابد و اتکاء به منابع نامطمئن، علم نافع را بوجود نمی آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان بر ضرورت شناختِ مسیر طلبگی و رسالت خطیر حوزه های علمیه تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، هر یک از معاونان مدرسه به ارائه آیین نامه و تبیین برنامه ها و فعالیت های معاونت خود پرداخته و به سوالات طلاب پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha