سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فاطمی منش

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی علی‌آباد کتول، دوره های تفسیر، تاریخ معصومین و احکام شرعی را برای مبلغان ضروری دانست و گفت: مبلغان باید با سلاح علم و بصیرت پاسخگوی نیازهای دینی جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، حجت الاسلام فاطمی منش در کارگاه روش های تبلیغ در جمع مبلغان مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول با استناد به آیه ۶۷ سوره مائده، بیان کرد: طلاب عهده‌دار رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و به همین واسطه وظیفه ابلاغ دین را بر عهده دارند.

وی خروجی طلاب از حوزه های علمیه خواهران را به محقق، مدرس و مبلغ تقسیم کرد و با تاکید بر تلاش مبلغان در راستای تبلیغ دین، گذراندن دوره های تفسیر، تاریخ معصومین و احکام شرعی را برای مبلغان ضروری دانست و تاکید کرد: طلبه مبلغ باید با سلاح علم و بصیرت پاسخگوی نیازهای دینی جامعه باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی علی آباد کتول، یکی از ارکان تبلیغ را فرد مبلغ معرفی کرد و افزود: برای ابلاغ هر چیزی نیاز به فرستنده، گیرنده، پیام، ابزار و روش ارسال است که اختلال در هر کدام مانع رسیدن پیام به مقصود می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی منش با بیان اینکه سلامت روحی و نیت خالص از مهم ترین نیازهای فرد مبلغ است، عنوان کرد: معامله با خداوند بی نیاز، سواد کافی، به روزرسانی اطلاعات، داشتن سلیقه با توجه به شرایط زمان و مکان، مخاطب شناسی و استفاده از شیوه ها و ابزارهای متنوع از ارکان مهم تبلیغ است.

وی اظهار کرد: در امر تبلیغ، برای ارتباط گیری متناسب با مخاطبان باید به سن، جنس، سطح سواد و اعتقاد، شهری و یا روستایی، مختار یا مجبور بودن مخاطب توجه ویژه‌ای داشت.

استاد حوزه با توجه به تفاوت مخاطبان اذعان کرد: هنگام ارتباط گیری با مخاطب، توجه به تفاوت های بین زن و مرد، مانند نوع نگرش آنان، احساسات، سطح هوش، درصد توانایی در گفتن و شنیدن و شرایط آنها بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha