جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت اسلامی

حوزه/ آقای حبیب الله استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گرگان گفت: امنیت کامل ایران و عزت اسلامی آن، به دلیل وجود نعمت رهبری است و در گام دوم انقلاب به شرط اطاعت از رهبری، به دستاوردهای بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، آقای حبیب الله، استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گرگان در جمع شماری از کارکنان و مسئولین حوزه علمیه خواهران و طلاب خواهر جامعه المصطفی با تعریف معنا و مفهوم وحدت، بیان کرد: امت اسلامی زمانی شکل می گیرد که یکپارچگی و انسجام اتفاق بیفتد، اتحاد رمز اطاعت از خدا و پیغمبر(ص) است اما تنازع و اختلاف، نشانه عدم اطاعت است که نبود آن آثار مخربی همچون؛ سستی، اختلاف و تنازع و غیره را به همراه دارد.

وی حفظ عزت امت را در گرو اتحاد دانست و به تشریح حکم فقهی وحدت پرداخت و با استناد به آیات مختلفی از قرآن کریم و کلام فقهای معاصر، وحدت اسلامی را یک واجب شرعی دانست، مثل؛ نماز، روزه، حج و ... .

استاد جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان، با ذکر و توضیح احادیث اهل سنت در راستای حفظ وحدت، خاطرنشان کرد: همه این احادیث نشانگر واجب شرعی بودن وحدت است و در هیچ جایی نسبت به مرد یا زن بودن تخصیص نیافته است.

آقای حبیب الله، در تبیین موقت، مصلحتی، اساسی و حقیقی بودن وحدت اسلامی، بیان کرد: مسئله وحدت اسلامی هرگز مقطعی و مرحله ای نبوده بلکه در تمام زمان ها تا روز قیامت باید حفظ شود، هچون سایر تکالیف واجب؛ وحدت اسلامی از ضروریات دین است و ریشه در ایمان مستقر در قلب ها داشته و مبتنی بر ایمان و عبودیت و تقوا است.

وی با توجه به اهمیت و آثار وحدت اسلامی، به اقدامات و توطئه های دشمن در همین زمینه اشاره کرد و گفت: دشمن در مسئله اتحاد و وحدت اسلامی رخنه کرده است که نتیجه آن متحد نبودن ۶۰ کشور اسلامی بر سر مسئله فلسطین است.

استاد جامعه المصطفی، غیرقانونی بودن دولت اسرائیل را نقطه اشتراک کشورهای اسلامی دانست و اظهار کرد: برخی کشورهای عرب در اوضاع جهانی حاضر و با متحدشدن با دولت اسرائیل، یکی پس از دیگری در حال خارج شدن از این اجماع جهانی هستند، و برخلاف فرمایش خداوند در قرآن کریم(واعتصموا بالله جمیعا) عمل می کنند.

آقای حبیب الله با برشمردن نمونه هایی از خیانات اسرائیل غاصب که خود را خادم حرمین شریفین می داند، گفت: موضع دشمنان بر علیه اتحاد مسلمین از زمان پیغمبر بوده و همچنان ادامه دارد و به عنوان یک مسئله قدیمی به شمار می‌آید، امروز دشمن به دنبال جدا کردن مسلمانان است که تحلیل و تبیین آن بر هر فردی واجب است.

وی در ادامه به اصول راهبردی رسیدن به وحدت اسلامی اشاره کرد و تمسک به قرآن و سنت پیامبر(ص) و معصومین(علیهم السلام) و اصل رهبری و اطاعت از ولی امر را از آن جمله دانست و توضیح داد: خداوند نعمت رهبری را به ملت ایران ارزانی داشته است، اگر در سایر کشورها سخن واحد نداریم بخاطر نبود رهبر است.

استاد دانشگاه ادامه داد: امنیت کامل ایران و عزت اسلامی آن، به دلیل وجود نعمت رهبری است و در گام دوم انقلاب به شرط اطاعت از رهبری و ولی امر، به دستاوردهای بیشتری دست پیدا خواهیم کرد و همه مسلمین جهان اذعان دارند که سخن رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است.

آقای حبیب الله، در ادامه به راهبردهای دستیابی به وحدت اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تعامل بر اساس رحمت، تعامل بر اساس ظاهر، احترام و آزادی اندیشه و احترام به مقدسات دیگران، تمرکز بر گفت و گوی سازنده و آمادگی در برابر دشمن خارجی، مقابله با گروه متجاوز داخلی از دیگر اصول راهبردی رسیدن به وحدت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در وجوب پایبندی به این اصول، شکی نیست که حفظ وحدت بر هر دو گروه زنان و مردان واجب است و متناسب با فعالیت و تلاش خود مورد پاداش خداوند قرار می‌گیرند؛ در حقیقت، خانواده کانون و هسته اولیه جامعه اسلامی است و تحکیم هر چه بیشتر آن، موجب تحکیم و تثبیت جامعه اسلامی می شود که مادر با نقش اول خود در خانواده، تأثیر بیشتری بر جامعه می‌گذارد.

استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گرگان اضافه کرد: بانوان در کنار فعالیت های اساسی خانواده، مسئولیت اجتماعی و حضور در سطح اجتماع را هم به عهده دارند زیرا وظیفه و مسئولیت این قشر بیشتر است.

آقای حبیب الله در پایان، پیشنهاداتی برای تقویت جایگاه بانوان در وحدت اسلامی ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha