جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته وحدت

حوزه/ در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن برکات هفته وحدت بر محور تربیت نبوی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، از ابتدای ظهور اسلام، حفظ وحدت اسلامی و همدلی در عرصه های مختلف مورد تاکید بوده و اتحاد ملی و انسجام اسلامی در همگرایی جهان اسلام نقش به سزایی دارد و بدون شک، جایگاه بلندمرتبه تمدنی و جهانی اسلام تنها در سایه ایمان، معنویت و عمل به آموزه های اسلام محقق خواهد شد.

در همین راستا و با هدف گرامیداشت هفته وحدت، اهمیت آن در حفظ نظام اسلامی و ریشه‌کن کردن نفوذ دشمنان، مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) شهرستان بندرترکمن سلسله نشست های تربیتی مختلفی را برگزار کرده است که در ادامه می آید.

* هفته وحدت فرصتی برای تقویت ریشه های اخوت در میان امت اسلامی است

 اشرف قانعی زارع، مدرّس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن بیان کرد: وحدت و همبستگی امری فطری و اجتماعی است که از مهمترین عوامل حفظ و بقای اجتماع انسان ها و تقویت ریشه های اخوت در میان امت اسلامی به شمار می‌آید.

وی از راهکارهای پیامبر اکرم(ص) در جهت تحقق وحدت امت اسلامی را نفی نژادپرستی، قوم گرایی و تبعیض های ناروا دانست و توضیح داد: با ظهور اسلام در میان اعراب، مسأله نژادپرستی و تفاخر به قبیله به میزان زیادی وجود داشت، در مقابل اسلام با تعصبات قومی و نژادی مبارزه کرد.

مبلغ مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان بندرترکمن، تصریح کرد: در اسلام وحدت اسلامی از امنیت ویژه ای برخوردار است، قرآن در خصوص آن همگان را به همگرایی و همبستگی فرا خوانده و از وحدت به عنوان نعمت یاد کرده و اختلاف را هم ردیف با عذاب الهی بر می‌شمرد.

*  دشمن شناسی اولین گام در تحقق وحدت و همبستگی امت اسلامی است

ام لیلا کشیری، معاون فرهنگی مدرسه هم بیان کرد: هفته وحدت، رمز پیروزی جبهه حق علیه باطل است و شناخت دوست و دشمن، مقدمه و اولین گام پیروزی مسلمانان به شمار می آید؛ در این فرصت امت های اسلامی می­توانند ریشه های اخوت و برادری را تقویت کنند.

وی از مهمترین راهبردهای پیامبر اسلام(ص) در تحقق وحدت اسلامی را دشمن شناسی معرفی کرد، زیرا دشمن به خوبی نسبت به نتایج تفرقه و اختلاف مسلمانان آگاهی داشت.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن خاطرنشان کرد: امروز دشمن در صدد است با ترفندها و توطئه هایی میان مسلمانان تفرقه بیفکنند، این اختلافات و تفرقه ها بزرگترین خطری که مسلمانان را تهدید می­کند.

* ایمان و معنویت از ارکان اصلی تمدن اسلامی است

حمیدرضا بهمنی نژاد نیز در نشستی مجازی، پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت را به عنوان پیشگام و پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی خواند و بیان کرد: وجود نبی مکرم اسلام در طول حیات مبارک ۲۳ ساله خود در دوران رسالت حرکت عظیمی را به سمت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی پایه ریزی کردند و دین اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین ادیان الهی از تمامی ویژگی ها و ظرفیت های لازم برای ایجاد تمدن اسلامی برخوردار است.

وی، تحقق جایگاه بلندمرتبه تمدنی و جهانی اسلام را تنها در سایه ایمان، معنویت و عمل به آموزه های اسلام دانست و تاکید کرد: جهان تشنه بازگشت به فطرت الهی است، همان فطرتی که همه انسان ها بر پایه آن نهادینه شده اند، چرا که امروز نظام های سیاسی، مادی گرایانه و مکاتب بشری سوسیالیسم و لیبرالیسم قادر به پاسخ گویی نیاز بشر نیستند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: تنها دین اسلام قادر به پاسخگویی به نیاز مادی و معنوی بشر است و تمدن بزرگ اسلامی به معنای حقیقی و واقعی کلمه در زمان ظهور حضرت بقیة الله(عج) تحقق خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha