پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 896761
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
حوزه خواهران

حوزه/ ثبت‌ نام سراسری کلیه مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: ثبت‌ نام سراسری کلیه مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام تا ۳۱ اردیبهشت ماه‌ فرصت دارند به نشانی اینترنتی paziresh.whc.ir و یا مدارس علمیه خواهران سراسر استان مراجعه کنند.

اهداف حوزه های علمیه خواهران

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به اهداف حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و ادامه داد: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و مأموریت حوزه های علمیه با هدف ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی در سطوح مختلف، تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع علمی و فرهنگی، تحقیق، پژوهش، نظریه پردازی و اجتهاد در عرصه علوم اسلامی و انسانی، راهنمایی و مشاوره در عرصه های خانوادگی، اجتماعی، مدیریت و راهبری مراکز علمی فرهنگی آموزشی از جمله این اهداف است.

حذف آزمون مقطع عمومی سطح دو(کارشناسی) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه پذیرش مقطع عمومی(سطح دو/کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت از میان دارندگان مدرک دیپلم یا بالاتر، دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه انجام می شود، افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و آرامش خاطر داوطلبان، آزمون مقطع عمومی سطح دو برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حذف شد و سوابق تحصیلی داوطلب(معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و داوطلبان از بالاترین امتیاز به میزان سه برابر ظرفیت مدرسه علمیه، برای مصاحبه، معرفی می‌شوند.

معافیت شرکت در آزمون ورودی مقطع عالی سطح سه برای دارندگان معدل کل ۱۷ به بالا

وی در خصوص مقاطع تکمیلی اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی(سطح سه/کارشناسی ارشد) در سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و در ۱۰ رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان و مدیریت امور آموزشی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اظهار کرد: تمامی داوطلبان مقطع عالی سطح سه با دارا بودن معدل کل ۱۷ و بالاتر از آزمون ورودی معاف هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع تخصصی(سطح چهار/ دکتری) به صورت شیوه حضوری تمام وقت و در ۴ رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی صورت می گیرد.

وی افزود: مرکز تخصصی عالی حوزوی مجتهده امین(ره) و مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان در مقطع تخصصی(سطح چهار/ دکتری) پذیرش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه ۵۲ مدرسه علمیه خواهران در استان زیرنظر این مدیریت مشغول به فعالیت هستند، بیان داشت: ظرفیت پذیرش در استان برای مقطع عمومی(سطح دو/ کارشناسی) ۱۳۰۰ نفر و  مقطع عالی(سطح سه/ کارشناسی ارشد) ۲۵۰ نفر و برای مقطع تخصصی(سطح چهار/ دکتری) ۴۰ نفر می باشد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار طلبه مشغول به تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی در ۴۳ مدرسه علمیه و ۶ موسسه آموزش عالی حوزوی و ۲ مرکز تخصصی عالی خواهران استان اصفهان هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۷ هزار بانوی طلبه در مقاطع مختلف از حوزه علمیه خواهران اصفهان فارغ التحصیل شده اند، گفت: تعدادی از فارغ التحصیلان به عنوان مبلغ دینی در جلسات و اجتماعات بانوان، معلم دروس دینی، عربی، علوم اجتماعی و مربی پرورشی در مدارس آموزش و پرورش، مشاور مذهبی نوجوانان، جوانان و بانوان و تبلیغ در مجامع علمی و آموزش عالی، مدرسی سطح دو در حوزه‌های علمیه، مدرسی دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مشاوره مذهبی در مراکز علمی و دانشگاهی و ایفای نقش‌های مدیریتی در مراکز آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام و پذیرش، یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت نام به پایگاه اینترنتی پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در پایان گفت: آزمون ورودی مقاطع تکمیلی، پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد و زمان دقیق آزمون در آینده به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سکینه افضلی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    من میخام ده حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه تحصیل بیدهدم
  • سکینه افضلی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    دوست دارم تحصیل کنم