پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه تمدن اسلامی بدون تحول در حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد، گفت: تمدن اسلامی که از آرمان‌های انقلاب است منوط به تحول در حوزه است و این تحول اگر بخواهد در حوزه محقق شود به تحول در سازمان‌های حوزوی نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین ربانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و خیر مقدم به میهمانان در جلسه گفت: خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی، عقبه اسلامیت نظام و شبکه ارتقای فرهنگی و دینی مردم، روحانیت است؛ با این سه ویژگی مهم و حیاتی و راهبردی برای نظام، نهاد روحانیت از جایگاهی فوق‌العاده و نقشی ویژه برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی بدون تحول در حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد، افزود: تمدن اسلامی که از آرمان‌های انقلاب است منوط به تحول در حوزه است و این تحول اگر بخواهد در حوزه محقق شود به تحول در سازمان‌های حوزوی نیازمند است.

رئیس سابق مرکز خدمات تصریح کرد: اگر قرار است حوزه متحول شود در کنار سایر نهادهای حوزوی، مرکز خدمات نیز باید متحول شود و تحول در مرکز یعنی اینکه نگاه راهبردی آن محقق شود.

وی عنوان کرد: در این دوره به تفضل الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) تعریفمان را از مرکز خدمات تغییر دادیم؛ بر اساس این تعریف، مرکز خدمات یک نهاد مؤثر و حمایتگر در جهت تحول رسالت و مأموریت حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: نگاه دیگر در مرکز خدمات مسئله هدفمندی است که به کمک هیئت مدیره و همکارانم در مرکز این طرح را پیگیری کردیم؛ در این طرح هر طلبه‌ای بیشتر به رسالت حوزوی خود عمل کند از حمایت‌های بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی افزود: از نظر مرکز خدمات طلبه‌ای که در روستایی محروم تبلیغ می‌کند با طلبه‌ای که کمتر به امر تبلیغ می‌پردازد یکسان نیست.

رئیس سابق مرکز خدمات بیان کرد: با سیر مراحل هدفمندی، این طرح در سال گذشته به دفتر مقام معظم رهبری و مراکز حوزوی و شورای هماهنگی مراکز حوزوی تقدیم شد و مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همکاری و هم‌افزایی نهادهای حوزوی یک ضرورت است، گفت: برای این همکاری و هم‌افزایی نباید به اشتباه راهکار ادغام دنبال شود؛ رسالت مراکز حوزوی آن‌قدر سنگین است که هرکدام بتوانند به هدف خود برسند قدم‌های بزرگی را برداشته‌اند و اگر به دنبال این باشیم که نهادهای حوزوی ادغام شوند کارایی این نهادها را پایین آورده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: یکی از رویکردهای مرکز خدمات در دوره گذشته توجه به خدمات عاطفی در کنار خدمات مادی بود؛ گاهی ارائه خدمات عاطفی برای جامعه هدف به مراتب از خدمات مادی ارزشمندتر است.

وی تصریح کرد: از حمایت‌های بی‌بدیل مقام معظم رهبری و همچنین همکاری‌های دفتر ایشان و حمایت‌های مراجع عظام و بیوت آنان، مراکز حوزوی، اساتید بزرگوار و طلاب گرامی حوزه‌های علمیه و رئیس و اعضای هیئت‌مدیره مرکز خدمات در این ۱۰ سال و همچنین همکاران دلسوز و خدومم در مرکز تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سابق مرکز خدمات گفت: اعتماد مقام معظم رهبری به هیئت مدیره جدید و به ویژه حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی را به ایشان تبریک می‌گویم و از حجج اسلام محمدی عراقی و محمدیان تقاضا دارم که بیش از گذشته به این مجموعه کمک کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha