جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 956004
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
ساره حسینی پور

حوزه/استاد مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک گفت: اگر زن مسلمان نگرش ارزشی به همسر داشته باشد و خوبی همسر را در کمال دینی و الهی بداند این باعث ارتباط عمیق و ناگسستنی بین زن و شوهر می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان، خانم ساره حسینی پور، در نشست «سبک همسرداری حضرت خدیجه سلام الله علیها» که با حضور کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) برگزار شد، با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل / جهاد زن، حسن شوهرداری است‏» خطاب به بانوان بیان کرد: باید الگوی برتر برای سبک رفتار زن و مرد در خانواده ها معرفی شود که یکی از مهمترین آن ها زندگی پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) است.
 
وی به نمونه هایی از سبک شوهرداری حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: اولین ویژگی ممتاز حضرت خدیجه سلام الله علیها درک ارزش های واقعی در برابر ارزش های فریبنده مادی است که لحظه لحظه زندگی شان را از ابتدا تا انتها فدای پیامبر اکرم(ص) می کردند.

استاد مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک ابراز کرد: اگر زن مسلمان نگرش ارزشی به همسر داشته باشد و خوبی همسر را در کمال دینی و الهی بداند این باعث ارتباط عمیق و ناگسستنی بین زن و شوهر می شود.

خانم حسینی پور اظهار کرد: احترام به شخصیت همسر توسط حضرت خدیجه(س) با اینکه اموال فراوان و موقعیت اجتماعی خوبی داشتند، به خاطر عقیده و ایمان ایشان به توحید بود.
 
وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) تمام توان خود را برای جلب رضایت همسر به کار می برد تا امور منزل را مطابق میل پیامبر(ص) اداره کند.
 
استاد مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک، ابراز و اظهار علاقه و محبت را یکی دیگر از نمونه های اخلاقی بارز حضرت خدیجه (س) دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به سیره بزرگ بانوی اسلام در می یابیم که هر زنی خواسته و نیازهای معقولی دارد، اگر این خواسته ها در محیط پر محبت و با حفظ حریم اخلاقی و به صورت مستقیم مطرح شود باعت تحکیم بنیاد خانواده می شود.
 
وی در پایان گفت: با توجه به گسترده شدن اختلافات خانوادگی و ناهنجاری‌ها در جامعه، یکی از اصولی که می تواند به حل این مشکل کمک کند، آداب معاشرت همسران  است که  خواهران طلبه با الگو گیری از بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها به این مهم می توانند دست یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha