شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جهادگران فاطمی ارومیه

حوزه/ در عرف فرهنگی تمام کشورها، شخصیت‌های کاریزماتیک و اسطوره‌های آرمانی وجود دارند که موجب مباهات مردم قرار می‌گیرند و علامت سلامت جریان سیاسی یا فرهنگی آن کشور هستند. سردار دلها حاج‌قاسم عزیز، فارغ از شخصیت حاضر در میدان نظامی، الگویی کم‌نظیر برای ملت ایران در همه‌ی ابعاد انسانی و اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مجموعه مردمی جهادگران فاطمی ارومیه در پی انتشار سخنان وزیر امور خارجه ایران در شبکه های ضد انقلاب، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَرْکَنُوٓا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَآءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ

و به کسانی که [به آیات خدا و پیامبر و مردم مؤمن‌] ستم کرده‌اند، تمایل نداشته و تکیه مکنید که آتش [دوزخ‌] به شما خواهد رسید و در آن حال شما را در برابر خدا هیچ سرپرستی نیست، سپس یاری نمی‌شوید. (هود/۱۱۳)


ملت شریف و عزت‌مند ایران اسلامی 

چند روزی است که سخنان غیرفنی و سطحی وزیر امورخارجه کشورمان درباره‌ی تحلیل قلمرو دیپلماسی و قلمرو میدان نظامی، تحلیل‌گران سیاسی و منطقه‌ای داخلی و خارجی را متعجب نموده است؛ در عرف دیپلماسی سیاسی، تعجب‌برانگیز است که دیپلمات سیاسی در سطح وزیر، به خودزنی سیاسی بپردازد و اسطوره‌ی مقاومتِ کشور خود را در اذهان مخاطبان، مورد هجمه و نقد قرار دهد. 

مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها، ضمن محکوم نمودن قاطع این سخنان، نکات ذیل را در بررسی آن، قابل تأمل می‌داند:

۱. مصاحبه کننده‌ی این گفتگوی به اصطلاح محرمانه، آقای سعید لیلاز، از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب رادیکال است، که مواضع تندی بر ضد ساختارهای بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است و کارنامه‌ی تاریکی در ایام فتنه‌ی سال ۸۸ داشته است تا بدانجا که در همان سال، به اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، به هشت‌سال زندان محکوم شد. پرسش اول از جناب ظریف به عنوان وزیر امورخارجه، آن است که چرا امثال لیلاز با چنین سابقه‌ی تاریک در فتنه‌های سال‌های گذشته، این‌گونه معتمد وزیر شده‌اند و تا سطح مصاحبه و ضبط مطالب محرمانه، به شخص وزیر نزدیک شده‌اند؟ 

۲. در عرف فرهنگی تمام کشورها، شخصیت‌های کاریزماتیک و اسطوره‌های آرمانی وجود دارند که موجب مباهات مردم قرار می‌گیرند و علامت سلامت جریان سیاسی یا فرهنگی آن کشور هستند. سردار دلها حاج‌قاسم عزیز، فارغ از شخصیت حاضر در میدان نظامی، الگویی کم‌نظیر برای ملت ایران در همه‌ی ابعاد انسانی و اسلامی بود، بگونه‌ای که شهادتش موجب تشییع میلیونی پیکر سوخته‌اش شد.
با عنایت به این توضیح، پرسش پدیدارشناسانه از جناب ظریف، آن است که ایشان با کدامین درایت، اسطوره‌ی ملی مردم ایران را مورد هجمه و نقد قرار دادند؟ آیا اکنون حاج‌قاسم شهید می‌تواند در برابر این هجمه از خود دفاع کند؟ و آیا این، اوج بی‌انصافی در قبال حاج‌قاسم نیست که پس از شهادتش، که حتی پیکر بی‌سرش به وطن بازنگشت، اینگونه مورد شماتت مرد شماره یک دیپلماسی قرار گیرد؟

۳. در این مصاحبه‌ی به‌اصطلاح محرمانه، گفته‌اید که میدان هیچ‌گاه به کمک دیپلماسی نیامد؛ با تأسف باید گفت که وزیر محترم خارجه، نه درک درستی از دیپلماسی دارد و نه از تعامل دیپلماسی و میدان اطلاع کافی دارد؛ بسیار بدیهی است که دیپلماسی قوی، مرهون تلاشهای میدانی موفق است؛ شکست در میدان، سبب افول گفتگوی سیاسی می‌شود و پیشرفت در میدان، سبب تحقق دست برتر مذاکره‌کننده است. بعید است که شخصی در سطح وزیر، از این مطلب بدیهی غافل بوده  باشد!
جناب ظریف! علت شکست شما در برجام، توفیق میدان نیست؛ بلکه تنها و تنها سبب شکست مذاکرات برجام، اعتماد بی‌جای جنابعالی و تیم ضعیف شما به غرب و جان کری و همراهان او است که علی‌القاعده باید آنها را به چشم دشمن می‌دیدید و چنین اراده‌ای نداشتید.
جناب ظریف! اعتماد به دشمن، حقیقتی تلخ در برجام، و ننگ تاریخی برای تیم مذاکره‌کننده است، و ربطی به توفیقات حاج‌قاسم در نابودی داعش ندارد!

۴. در جای‌جای مصاحبه، قهرمان‌زدایی از حاج‌قاسم عزیز، و قهرمان‌سازی برای آقامحمدجواد ظریف، مشهود است. 
جناب آقای ظریف! عزت برای خدا و مؤمنین است. عزت را با تریبون نمی‌توان درست کرد، و با تریبون هم نمی‌توان عزت خدادادی را سلب کرد.
حاج‌قاسم، نه فقط در قلب ما ایرانی‌ها، بلکه در دل ملت یمن و سوریه و عراق و آذربایجان و افغانستان و پاکستان و فلسطین و لبنان و در قلب همه‌ی احرار، همچون نگین می‌درخشد. 
بجای قهرمان‌زدایی از عزیز تاریخی ملت ایران و بجای قهرمان‌سازی مصنوعی، بهتر است به منشأ کاهش چشمگیر محبوبیت از دولتمردان بیاندیشید و تا دیر نشده، توبه‌ی فرهنگی و سیاسی کنید.

۵. نکته‌ی طنز در واکنش دولتمردان، در محرمانه دانستن این مصاحبه است؛ پرسش این است که چگونه ممکن است که مصاحبه کننده‌ای همچون لیلاز با سابقه‌ی اتهامات امنیتی، با همکاری همکاران آشنا با ایشان، مدیر این مصاحبه باشند، و در عین حال، چنین مصاحبه‌ای، محرمانه تلقی شود؟!
متأسفانه قرائن فوق نشان می‌دهد که این مصاحبه بیش از اینکه خطاب به ملت ایران باشد، خطاب به سران غربی و آمریکایی و برای جلب نظر آنها است تا بدانند تیم مذاکره‌کننده ایرانی، در مسیر پیگیری مذاکرات برجام، ناکامی‌ها را متوجه نیروهای اصیل انقلابی همچون سردار سلیمانی می‌کند. 
بنابراین، بدیهی‌ترین توقع از نمایندگان محترم مجلس، آن است که در اولین فرصت، استیضاح وزیر فوق‌الذکر را در فرایند  اجرا قرار دهند. 

در پایان، سخنی را خطاب به رهبر حکیم انقلاب و نائب امام زمان علیه‌السلام تقدیم می‌کنیم:

ای رهبر عزیز و ای مقتدای حکیم! از عمق جان برای شهادت مظلومانه‌ی حاج‌قاسم و برای اشک‌های شما بر سر پیکر سربازش سوخته‌ایم و عهد می‌بندیم حال که توفیق شهادت در دفاع حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام نصیبمان نشد، لکن در مقابل جریان تحریف انقلاب و نیروهای انقلابی قاطعانه خواهیم ایستاد و تمام وجود خود را در مسیر جهاد تبیینی، تقدیم خواهیم کرد.


والسلام 
مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها
۱۴۰۰/۲/۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محدثه IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    بيانيه حاضر بسيار عالي و سنجيده بود بنده هم تأكيد به بررسي نمايندگان مجلس را تأكيد مي نمايم