سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: الآن در جامعه نگاه کنید و ببینید که آیا اقبال مردم نسبت به ارزش‌های دینی نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است یا بیشتر؟ حتماً کمتر شده و همه به خاطر این است که ما امربه‌معروف و نهی از منکر نکردیم و این دو فریضه در جامعه ما کم‌رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به نامه ۳۱ و عبارت «وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ تَکُنْ مِنْ اَهْلِهِ، وَ اَنْکِرِالْمُنْکَرَ بِیَدِکَ وَ لِسانِکَ» اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه به فرزند برومندشان کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) سفارش می‌کنند که ای فرزند، به نیکی‌ها امر کن و خود نیکوکار باش، و با دست و زبان بدی‌ها را انکار کن.

وی در ادامه گفت: به‌واسطه امربه‌معروف و نهی از منکر همه واجبات الهی در جامعه تحقق پیدا می‌کند ولی متأسفانه این دو فریضه در جامعه ما  بسیار کم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بیان کرد: الآن در جامعه نگاه کنید و ببینید که آیا اقبال مردم نسبت به ارزش‌های دینی نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است یا بیشتر؟ حتماً کمتر شده و همه به خاطر این است که ما امربه‌معروف و نهی از منکر نکردیم و این دو فریضه در جامعه ما کم‌رنگ شده است.

امام‌جمعه اهواز خاطرنشان کرد: لازمه  امربه‌معروف و نهی از منکر کردن بگیروببند نیست؛ همین‌که وقتی یک ناهنجاری در جامعه دیدی و یا کسی را دیدی که یکی از واجبات الهی را ترک کرده با زبان به او تذکر دهی امربه‌معروف و نهی از منکر کرده‌ای...

بیشتر بخوانید؛

تقوا و اطاعت از فرامین الهی سبب زنده شدن قلب انسان می‌شود

وی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر معنایش فقط تذکر به بدحجابان یا بعضی از گناهان خاص نیست؛ بلکه انسان باید تلاش کند به همه‌ی خوبی‌ها و معروف توصیه کرده و از همه منکرات و بدی‌ها نهی کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، عنوان کرد: اگر این امر اتفاق افتد و در یک جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گیرد آن جامعه گلستان می‌شود؛ مثلاً وقتی آب یک شهری آلوده است و قابل شرب نیست و شما تذکر می‌دهی همه مردم خوشحال می‌شوند.

وی در پایان گفت: طبیعتاً وقتی جسم انسانی بیمار می‌شود و شما نسبت به بیماری جسم تذکر می‌دهی و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنی، روح و جان انسان نیز نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر سزاوارتر است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha