جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: تقوا و اطاعت از فرامین الهی قلب انسان را نورانی و زنده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در سیزدهمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به نامه ۳۱ و عبارت «فَإِنِّی أُوصِیکَ بِتَقْوَی اللَّهِ أَیْ بُنَیَّ وَ لُزُومِ أَمْرِهِ وَ عِمَارَةِ قَلْبِکَ بِذِکْرِهِ وَ الِاعْتِصَامِ بِحَبْلِهِ» اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه به فرزند برومندشان کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) سفارش می‌کنند که ای فرزند، تو را به ترس از خدا، ملازمت امر او، آباد ساختن دل خود به یادش و چنگ زدن به ریسمانش وصیت می‌کنم.

وی در ادامه گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که قلب انسان را مطهر می‌کند و انسان باید در این ماه به‌جز زبان، تمام اعضا و جوارح و قلبش روزه‌دار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بیان کرد: محصول یک ماه روزه ماه مبارک رمضان تقوای الهی است و امیرالمؤمنین(ع) در این نامه به فرزندش نصیحت می‌کند که تقوای الهی پیشه کند و از اوامر الهی که احیاء کننده قلب انسان است اطاعت کند.

بیشتر بخوانید؛

ضرورت خودسازی قبل از تربیت دیگران

امام‌جمعه اهواز خاطرنشان کرد: معنی تقوای الهی این است که تمام تلاش انسان این باشد که اوامر الهی خداوند متعال را در زندگی خود به منصه تحقق رساند و از نواهی او اجتناب کند.

وی در پایان گفت: تقوی و اطاعت از فرامین الهی قلب انسان را نورانی و زنده می‌کند؛ ازاین‌رو امیرالمؤمنین در خطبه‌ی نهج‌البلاغه به این امر تأکید داشته است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha