سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
موسوی فرد

حوزه| حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: گاهی از اوقات به‌واسطه زبان موضوعات مهمی در اسلام یعنی جان، مال و نوامیس انسان‌ها به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در نهمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به حکمت ۶۰ و عبارت «اللِّسَانُ سَبُعٌ، إِنْ خُلِّیَ عَنْهُ عَقَرَ» اظهار داشت: نعمت‌ها هرچه بزرگ‌تر و بالاتر باشند طبیعتاً خطراتی که در کنار آن‌ها نهفته شده نیز بزرگ‌تر است.

وی ادامه داد: زبان بیشترین آثار و برکات را در زندگی انسان داشته و همه اختراعات و اکتشافات بشر ریشه در زبان انسان دارد که پشت این زبان، عقل و درایت انسان است؛ پس طبیعتاً خطراتی که در کنار آن قرار می‌گیرد نیز بسیار فراوان است.

بیشتر بخوانید؛

از امر به معروف دیگران ناراحت نشویم!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بیان کرد: امام علی در حکمت ۶۰ نهج‌البلاغه می‌فرمایند که «زبان درنده‌ای است که اگر رهایش کنی به تو آسیب می‌رساند و تو را می‌درد»؛ یعنی رها کردن زبان، موجب نابودی انسان می شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، تصریح کرد: علمای اخلاق حدود ۳۰ گناه کبیره را بر شماردند که به‌واسطه زبان انجام می‌شود؛ گاهی از اوقات به‌واسطه همین زبان و یک کلمه تحمل نشده موضوعات مهمه در اسلام یعنی جان، مال و نوامیس انسان‌ها به خطر می‌افتد.

امام‌جمعه اهواز در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان کلامی را بی‌حساب بر زبان جاری کند آثار بسیار منفی‌ای خواهد داشت.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha