جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد

حوزه| حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به حکمت چهل و هفتم نهج‌البلاغه، ارزش و قدر هر شخص را به اندازه همت او دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در ششمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به حکمت چهل و هفتم و عبارت «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ، وَ صِدْقُهُ عَلَی قَدْرِ مُرُوءَتِهِ، وَ شَجَاعَتُهُ عَلَی قَدْرِ أَنَفَتِهِ، وَ عِفَّتُهُ عَلَی قَدْرِ غَیْرَتِهِ» اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید تلاش کنیم که بهره انسان از روزه داری فقط گرسنگی و تشنگی نباشد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) در حکمت چهل و هفتم نهج البلاغه، چهار فضیلت اخلاقی را تبیین کرده و می فرماید؛ اول آنکه ارزش، قدر و قدرت هر کسی به اندازه همت اوست. ایشان خصلت بعدی را راستگویی و صداقت در گفتار عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛

ویژگی انسان عاقل چیست!؟ / چرا در روایات عقل هم‌تراز با ایمان آمده است؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، بیان کرد: برادران و خواهران عزیز، هفت روز از ماه مبارک رمضان گذشت، در این ماه شریف، نباید فقط از آن ۹ چیزی که از نظر فقهی روزه را باطل میکند اجتناب کنیم، روزه‌دار باید در محیط خانواده و اجتماع صداقت در گفتار داشته باشد.

امام جمعه اهواز، اظهار کرد: روزه، تمرینی است برای اینکه انسان زبان و چشم خود را کنترل نماید. در روایت دیگری آمده است که صدق و راستگویی صلاح و مصلحت هر چیز است. انسان مومن هیچ وقت دروغ نمی گوید و اساسا ایمان با دروغ جمع نمی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، در پایان، خاطرنشان کرد: امید است در این ماه عزیز تلاش کنیم تا زبان خود را کنترل نماییم و سخنی بر خلاف رضای خدا بیان نکنیم‌.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./ خبرنگار: علی پشتدار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha