جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد-امام جمعه اهواز

حوزه| حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: نباید از اینکه عیوب ما را به ما متذکر می‌شوند ناراحت شویم! بلکه باید خوشحال باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در هفتمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به حکمت ۵۹ و عبارت «مَنْ حَذَّرَکَ کَمَنْ بَشَّرَکَ» اظهار داشت: معمولاً ما وقتی یک نکته مثبتی به ما می‌گویند خوشمان می‌آید همچنین اگر دیگران نکات زیبایی که در زندگی ما وجود دارد را برای ما بازگو می‌کنند، خوشمان می‌آید و دوست داریم از ما تعریف و تمجید کنند.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل اگر کسی عیبی از عیوب ما را بازگو کند خوشمان نمی‌آید و از او ناراحت می‌شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بیان کرد: امام علی در حکمت ۵۹ نهج‌البلاغه می‌فرمایند آنکه تو را از چیزی بر حذر می‌دارد، همانند کسی است که تو را مژده‌ای می‌رساند یعنی کسی که تو را از اموری که خطرناک است بترساند همچون کسی است که به تو در مورد اموری که مایه سرور و خوشحالی است بشارت می‌دهد.

بیشتر بخوانید؛

«بخشش» کینه‌ها را از بین برده و باعث ایجاد پیوند محبت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ، تصریح کرد: پیام این حکمت این است که در مواردی که تحذیر و هشدار اتفاق می‌افتد یعنی در مواردی که در زندگی شما خطری پیدا می‌شود یا یک عیبی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تو  پیدا می‌شود اگر در آن حالت تو را تحذیر کردند تو نباید ناراحت شوی بلکه باید خوشحال باشی.

امام‌جمعه اهواز در پایان خاطرنشان کرد: در روایت دیگری امام صادق می‌فرمایند «أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدی إلَیَّ عُیوبی» یعنی محبوب‌ترین برادرانم نزد من، کسی است که عیب‌هایم را به من هدیه کند. یعنی کسی که عیوب من را به من هدیه کند من خوشحال می‌شوم و او بهترین دوست و برادر من است؛ ازاین‌رو نباید از اینکه عیوب ما را به ما متذکر می‌شوند ناراحت شویم! بلکه باید خوشحال باشیم.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha