پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه موقت تهران

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: کسی می خواهد از ماه مبارک رمضان بهره کافی را ببرد باید درباره فواید این ماه تحقیق و مطالعه و برنامه عملیاتی مناسبی برای شب های قدر داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، با حضور در برنامه سحرگاهی «شمیم سحر» سیمای مرکز قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام پربرکت شب های قدر، گفت: فضیلت شب قدر همانند فضیلت قرآن بر سایر کتاب هاست، چرا که قرآن کریم در چنین شبی نازل شده و بر این اساس شب قدر مهم تر از هزار ماه است.

وی خاطرنشان کرد:  شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مهمترین شبهای زندگی هر انسانی است، زیرا طبق روایات و احادیث معصومین در این سه شب سرنوشت زندگی انسان ها در طول یکسال رقم می خورد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تمام بندگان خاص خدا و بندگانی که خدا را همیشه در نظر می‌گیرند این شبها را محترم می‌دارند و بیدار می‌مانند و احیا می‌کنند، چون این شبها، شبهای عادی نیست.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اهتمام ویژه به تلاوت قرآن و مناجات در شب های قدر در این شبها دعا و مناجات مخصوصاً خواندن قرآن که هر آیه ای از آن مساوی با ختم قرآن در ماه های دیگر است و برای هر کدام گناه محو می‌شود و ده درجه بالاتر رفته  و معاصی را از بین می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد:  انسان باید از فضای معنوی شب قدر برای نماز، مناجات و عبادت استفاده کند تا تمرینی برای شب زنده‌داری او باشد.

وی اظهار کرد:. در روایات آمده است که اگر کسی در شب قدر برای آمرزش خود کوتاهی کند، دیگر جایگزینی برایش نیست، جز روز عرفه که می‌توان فرصت از دست رفته شب قدر را جبران کرد، البته فعالیت‌های قبلی انسان هم بی تاثیر در سرنوشت او نیست، اما در عین حال شب قدر، شب ویژه‌ایی در تعیین سرنوشت انسان به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این ماه در بعد روحانی انسان ها و همچنین تاثیرهای آن در زندگی اجتماعی نیاز است تا جامعه نسبت به برکات این ماه مبارک آگاهی کسب کرده و دیگر ایام زندگی خود را نیز با الگو گرفتن از ماه رمضان در سایه فضل الهی سپری کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسی می خواهد از ماه مبارک رمضان بهره کافی را ببرد باید درباره فواید این ماه تحقیق و مطالعه و باید برای این ماه یک برنامه عملیاتی مناسبی داشته و از نفس خود به شدت مراقبت  نموده تا به اهداف این ماه که خودسازی و پاکی نفس است،برسد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha