جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی گفت: در سال های اخیر آمریکا در سه جریان ناو هواپیمابرش که به سمت خلیج فارس آمد، سقوط پهپاد غول پیکرش و موشک باران پایگاه عین الاسد سه سیلی محکم از ایران خورده و در دنیا ذلیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در ششمین جلسه از سری جلسات تفسیر آیات و روایات مرتبط با موضوع انتخابات که در ماه مبارک رمضان، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت پایگاه بسیج این مرکز با معاونت منابع انسانی حوزه برگزار می شود، با اشاره به اینکه این دور از انتخابات یکسری نقاط قوت داخلی و یکسری نقاط قوت بین المللی دارد گفت: یکی از نقاط قوت در روزهای این دور انتخابات رشد اقتدار و توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تولید علم در عرصه های مختلف علمی یکی دیگر از نقاط قوت این دور انتخابات است که مقام معظم رهبری نیز فرمودند در تعدادی از رشته ها رتبه های بالای دنیا را به دست آورده ایم و نزدیک خودکفایی شده ایم.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تولید علم در ایران بالا بوده و در حدود ۱۰ سال پیش رتبه اول شتاب تولید علم را در جهان اخذ کرد؛ این آمار را سازمان ملل گزارش داده است.

وی با اشاره به برکات خون پاک سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: از دیگر نقاط قوت داخلی این دور انتخابات شعله گرفتن مجدد روحیه انقلابی در کشور ماست که از برکت خون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یکی از نقاط قوت بین المللی این دوره انتخابات را ضربات پی در پی بر پیکره حکومت آمریکا در طول سال های اخیر دانست و تصریح کرد: یکی از نقاط قوت بین المللی این دوره انتخابات ضربات پی در پی بوده که بزرگترین رقیب ما و شیطان بزرگ عالم یعنی آمریکا چند سال گذشته خورده است؛ یکی در جریان انتخابات آن ها بود که آنچنان بدبختی بر سرشان آمد که بدترین جلوه انتخاباتی در دنیا شدند و این اولین شکست از طرف خودشان بود.

وی افزود: دومین شکست که باز هم از سوی خودشان بود جریان کشته شدن شهروندان سیاه پوست توسط پلیس سفیدپوست بود که شورش های مردمی را به دنبال داشت؛ این شورش ها به وضوح گویای قائل بودن به تبعیض نژادی از سوی سران حکومت آمریکا حتی در مورد مردم خودش بود و برای دنیا ثابت شد که این ها حق ندارند ادعای عدالت گستری در دنیا را داشته باشند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: آمریکا در طول سال های اخیر سه سیلی پی در پی از ایران نیز خورد که یکی از آن ها در جریان ناو هواپیمابر جنگی اش بود که به طرف ایران نزدیک شد و هنوز سیلی که ایران به آن زد جایش روی صورت آمریکا مانده است؛ در تلویزیون نیز این عملیات دیده شد.

وی گفت: سیلی دوم جریان پهپاد غول پیکر آمریکا بود که به آسمان های خاورمیانه فرستاد تا هشداری برای دولت های خلیج فارس و مشرق زمین بود تا بدانند آمریکا بزرگ دنیاست و کسی نمی تواند با او ادعای جنگ و مقابله داشته باشد؛ یک فرمان کافی بود و با همان پهپاد غول پیکر آمریکایی به قعر دریا سقوط کرده و با مهندسی معکوس معادلش را هم دانشمندان ما ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: سومین سیلی ایران به آمریکا پس از به شهادت رساندن سردار رشید ما، فرمان آمد که پایگاه عین الاسد آمریکا را بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می گفتند این کار را نکنید، زیرا ممکن است آمریکا به ما حمله کند و جنگ آغاز شود؛ اما باز هم فرمان آمد که بزنید.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به ذلیل شدن آمریکا در دنیا گفت: دشمن دو ضربه از داخل و سه شکست از جانب ما خورده است؛ رقیب اصلی ما در دنیا ذلیل شده و این شرایط مثبت کشور ما در این انتخابات است.

وی افزود: مسئله شکست اسرائیل دومین نکته مثبت در این روزهاست؛ ارتش اسرائیل ۷۰ سال تبلیغات کرده که شکست ناپذیر است؛ مصری ها، لبنانی ها، سوری ها و همه می ترسیدند زمین های خود را از آنان پس بگیرند اما با جنگ های ۱۱ روزه، ۳۳ روزه و سایر جنگ هایی که در دهه گذشته اتفاق افتاد همه فهمیدند شکست اسرائیل نیاز به یک کشور ندارد، بلکه یک گروه کوچک حزب الله مصداق «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً» است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: این وضعیت شکست پذیری اسرائیل نیز به دنیا اعلام و ثابت شده است.

وی گفت: مسئله سوم، شکست داعش بود؛ داعش یک نیروی خودجوش مردمی نبود و بیش از ده دولت دنیا آن را به وجود آورده و پشتیبانی کردند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز رسماً اعلام کرد که ما داعش را ایجاد کرده ایم؛ بیش از ده دولت پای داعش ایستاده بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست بحمدالله ستون فقرات داعش را برای همیشه بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: نقطه قوت بعدی فرهنگ مقاومت است؛ در حال حاضر کشورهای لبنان، سوریه و عراق سه کشور هستند که با فرهنگ مقاومت ایران دارند کار می کنند.

وی گفت: در این شرایط ایجاب می کند که واقعاً همه مردم در عرصه انتخابات وارد شوند و رأی دهند؛ نباید آراء پایین بیاید، زیرا در غیر اینصورت تمام این ارزش ها و دستاوردها زیر سؤال می رود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان داشت: معنا و پیام قِلّت تعداد افراد مشارکت کننده در انتخابات در دنیا این است که پایگاه مردمی جمهوری اسلامی کاهش یافته است؛ حتی اگر یک نفر نیز در انتخاب شرکت نکند در این ظلم شریک است.

وی به اهمیت حضور حتی یک نفر در پای صندوق رأی تصریح کرد و گفت: در عین حال شرکت حتی یک نفر در انتخابات کمکی به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این شرایطی است که ما این نقاط قوت داخلی و خارجی را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ضمن برشمردن نقاط ضعف موجود در شرایط کنونی کشور خاطرنشان کرد: از نقاط ضعفی که در حال حاضر وجود دارد می توان به مسئله شیوع بیماری کرونا اشاره کرد؛ به دلیل وجود کرونا ممکن است افرادی پای صندوق های رأی نیایند و می بایست آنان را به آمدن تشویق کرد.

وی افزود: نقطه ضعف دیگر وجود گرانی و تورم است؛ گرانی و تورم عده ای از مردم را از نظام دلسرد کرده و آنان را از شرکت در انتخابات باز می دارد؛ دشمن نیز با حربه های مختلفی همچون تحریم روی آن کار می کند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت روشنگری از سوی طلاب و روحانیون گفت: ما باید به مردم بگوییم که اگر می خواهید مشکل گرانی و تورم حل شود باید در انتخابات شرکت و فرد قدرتمندی را انتخاب کنید که بتواند این مسئله را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف سومی که وجود دارد مسئله درگیری هایی است که از نظر رسانه ای در بین جریان های انقلابی نظام اتفاق افتاده است؛ این جریان ها اگر علیه یکدیگر کار کنند، تمام رقبایی که در درون انتخابات ارزشی قرار گرفته اند از نظر آبروی اجتماعی آسیب می بینند و به دنبال آن رأی کامل را ممکن است اخذ نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان خطاب به مسئولین حوزه گفت: طبعاً اهمیت شرکت در انتخابات در این شرایط ایجاب می کند معاونت های محترم حوزه تا جایی که می توانند برای هدایت جامعه به سمت مشارکت حداکثری برنامه ریزی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha