سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ذاکری امام جمعه جاسک

حوزه/امام جمعه بندر جاسک گفت: رسیدن به کمال با برنامه محقق می شود و برای تدوین برنامه، انسان نیاز به راهنما دارد که در عصر حاضر، ولی عصر (عج)، بهترین راهنما برای هدایت بشر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، حجت‌الاسلام ذاکری، روز گذشته در نشست اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول (س) جاسک، در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به آیه شریفه « یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ» اظهار داشت: تزکیه همان تربیت و تربیت به معنای فراهم نمودن زمینه و عوامل به فعلیت رسیدن استعدادهای مختلفی است که در انسان وجود دارد. 
 
امام جمعه بندر جاسک با اشاره به وجود نازنین امام زمان(عج) و تأثیر آن حضرت در زندگی انسان ها، افزود: اعتقاد به مهدویت از دیر باز وجود داشته و در دین اسلام و مذهب تشیع یکی از اصول اصلی و اساسی اعتقاد به مهدویت است. 
 
حجت الاسلام ذاکری افزود: امام غایب همانند خورشید پشت ابر بوده که در زمان غیبت هم می توان از وجود ایشان بهره برد و در حقیقت اعتقاد به مهدویت دارای اثر فردی و اجتماعی است. 

پنج مرحله اعتقاد به مهدویت
 

وی، آثار تربیتی اعتقاد به مهدویت را پنج مرحله برشمرد و اذعان کرد: اولین مرحله، «روحیه انتظار» است که شخص منتظر بدون توقف، در حرکت است و این حرکت باعث رشد و نمو انسان و رسیدن به کمال می شود.
 
امام جمعه بندر جاسک، دومین اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را امید به آینده روشن معرفی و خاطر نشان کرد: آینده روشن آینده دست یافتنی است؛ آینده ای که به انسان کمک می کند دچار مشکلات نشود.
 
حجت الاسلام ذاکری، سومین اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را محبت و شوق به امام زمان(عج) معرفی کرد و افزود: کسی که به امام زمان(عج) اعتقاد و باور دارد باعث ابراز محبت می شود و فرد، اعمال خویش را درست انجام دهد.
 
وی، چهارمین اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را آمادگی و خودسازی معرفی کرد و گفت: کسی که به امام زمان(عج) اعتقاد دارد و می داند که روزی ایشان خواهد آمد و دنیا را از عدل و داد می کند، تلاش و کوشش می کند تا از یاران و سربازان حضرت باشد.
 
امام جمعه جاسک در پایان گفت: اعتقاد به مهدویت باعث می شود که انسان به دنبال اصلاح بوده و برای اینکه دین خدا بر روی زمین برای همیشه باشد، قیام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha