جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا فائق رستمی -نماینده کردستان در مجلس خبرگان

حوزه/امام جمعه سنندج گفت: موضوع قدس، مسئله‌ای بسیار اصلی و بزرگ برای جهان اسلام است و نباید برخی از اعمال جریانات سیاسی این موضوع را به فراموشی بسپارد.

ماموستا فایق رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس عنوان کرد: موضوع قدس، مسئله‌ای بسیار اصلی و بزرگ برای جهان اسلام است و نباید برخی از اعمال جریانات سیاسی این موضوع را به فراموشی بسپارد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: خط قرمز بین اسلام و جهان استکبار، قدس شریف است و تا زمانی که اولین قبله مسلمین آزاد نشود، بی شک جریان مقاومت در منطقه ادامه خواهد داشت.

ماموستا رستمی با انتقاد از موضع منفعل و سؤال برانگیز کشورهای عربی در قبال مسئله قدس، بیان داشت: متاسفانه باید اذعان کرد که ملت فلسطین بیشترین ضربه در مسئله قدس و رژیم اشغالی را از سمت سیاست دوپهلوی برخی از کشورهای اسلامی می‌خورد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بخش اعظمی از جمعیت جهان را کشورهای اسلامی تشکیل می‌دهد و این باید از نظر سیاسی و تصمیمات بین‌المللی به سود جهان اسلام باشد، ولی منفعل بودن برخی از سران عربی و اسلامی باعث گستاخی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی و ابرقدرت‌های روزگو شده است.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه درایت و هوشمندی امام راحل باعث گردید که مسئله قدس دوباره به موضوع اصلی جهان اسلام تبدیل شود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با تسلطی که بر اوضاع جهان اسلام داشت، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری فرمودند که با این کار مسئله قدس در جهان اسلام جانی دوباره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی تنها کشوری اسلامی است که به معنای واقعی کلمه برای آزادسازی قدس شریف تلاش می‌کند، لذا باید سیاست ایران اسلامی در این مسئله برای مسلمین به عنوان یک سرمشق شناخته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha