جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار مجمع طلاب و فضلای همدان با نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه

حوزه/ مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم با بیان اینکه امروز ورود در حوزه به معنای یاری رساندن امام زمان(عج) و لبیک به ندای حضرت است، گفت: هر سال در ماه محرم زمانی که توصیف روز عاشورا را می‌شنویم، پس از این فرمایش سیدالشهدا(ع) که فرمودند "هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی" همه آرزو می‌کنیم که ای کاش در عاشورا حضور داشتیم و امام زمانمان را یاری می‌کردیم. امروز این فرصت فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تسلیت لیالی قدر، با بیان اینکه یک گوشه چشم حضرت حجت(عج) برای عالم کافی است، گفت: راهی که تا امام زمان(عج) به شما نگاه نکند نمی‌توان در آن پا گذاشت؛ راه طلبگی و سربازی بلافاصله برای حضرت حجت(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه کسی بدون توجه حضرت مهدی(عج) نمی‌تواند وارد حوزه علمیه شود، مطرح کرد: هر سال در ماه محرم زمانی که توصیف روز عاشورا را می‌شنویم، پس از این فرمایش حضرت سیدالشهدا(ع) که فرمودند "هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی"، همه آرزو می‌کنیم که ای کاش در عاشورا حضور داشتیم و امام زمانمان را یاری می‌کردیم و لذا امروز این فرصت فراهم شده است

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: صدای هل من ناصر امام زمان(عج) بلند است و ایشان نیاز به سرباز دارد، بنابراین امروز ورود در حوزه به معنای یاری رساندن به امام زمان(عج) و لبیک به ندای حضرت است.

حوزه یعنی راه امام زمان(عج) را ادامه دادن

وی با بیان اینکه پس از ظهور، حضرت مهدی(عج) نیاز به یارانی برای اداره جامعه دارد، گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز دیگر دانشمندان و افراد متعهد بسیاری حضور دارند اما بهترین آنها که می‌توانند به یاری حضرت بروند، در حوزه جمع شده‌اند و  جز شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند، همانند حضرت امام(ره) که تاریخ ساز شدند و مسیر بشریت را تغییر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با اشاره به اینکه حوزه یعنی راه امام زمان(عج) را ادامه دادن، مطرح کرد: حوزه در درون خود سختی‌ها و زحمت هم دارد، اما باید بدانیم که؛ هر که در این بزم مقرب‌تر است، جام بلا بیشترش می‌دهند.

وی تصریح کرد: سختی‌های حوزه از آن دسته سختی‌هایی است که همراه با لذت است، همانند کوه نوردی که در زمان فتح قله، هم احساس خستگی دارد و هم به اوج لذت رسیده است.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم با تاکید بر اینکه بالاترین لذت در حوزه این است که می‌دانید امام زمان(عج) شما را می‌بیند، یادآور شد: عاقبت حضور در حوزه مدال سربازی و نوکری امام زمان(عج)، مدال روضه خوانی امام حسین(ع) و محبت به حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه جوانان نباید این فرصت مغتنم را از دست بدهند، عنوان کرد: از نظر شغلی نیز هم در جامعه اسلامی و هم فردای ظهور آنچه لازم است حضور حوزویان متعهد و متخصص در جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر یک طلبه عملکرد درستی داشته باشد، می‌تواند امتی را هدایت کند، اظهار داشت: در حوزه می‌توان هم برای بزرگترین مسئولیت‌ها آماده شد، هم امثال شهید سلیمانی‌ها و شهید فخری زاده‌ها را تربیت کرد و از همه بالاتر آن که می‌توان بهترین ارتباط را با خدا برقرار کرد.

ایام ثبت نام در حوزه، ایام صف کشیدن خریداران یوسف زهرا(عج) است

وی با تاکید بر اینکه کار دین خدا بر روی زمین نمی‌ماند، خاطر نشان کرد: خداوند ضمانت کرده که این دین را حفظ خواهد کرد و کار آن بر روی زمین باقی نخواهد ماند، اما مهم آن است که ما برای یاری رساندن به دین خدا چه فعالیتی کرده‌ایم و کجای این معادله قرار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی، ایام ثبت نام در حوزه را ایام صف کشیدن خریداران یوسف زهرا(عج) عنوان کرد و یادآور شد: حتی اگر کسی در این عرصه ثبت نام کرد و بنا به هر دلیلی پذیرفته نشد، بازهم بزرگترین افتخار نصیب او شده و باید بداند که نامش در این صف ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کسی را نمی‌توان مجبور و اصرار کرد، اما می‌شود در این شب دعا کرد تا به تمام کسانی که لیاقت و سعادت سربازی حضرت حجت(عج) را دارند، مقدر شود و دل آنها برای آنکه اسمشان در این صف ثبت شود، هدایت شوند.

عضو کمیسیون اخلاق و تربیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه جایی است که انسان می‌تواند مصداق «مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَی دِمَاءِ الشُّهَدَاء» باشد، گفت: کسی که برای تحصیل وارد حوزه می‌شود زمانی که به کلاس می‌رود ملائکه بالشان را زیر پای او پهن می‌کنند تا از روی آن حرکت کند و این جایگاه یک طلبه است که باید آن را در جامعه تبیین کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha