پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت شجاع و عزتمند است، گفت: دولت مطلوب مردم دولتی عزتمند است که می‌تواند منافع ملت را در سطح نظام بین‌الملل حفظ کند و در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی انفعال و وادادگی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: به فضل الهی و در سایه بصیرت و درایت مردم زمینه برای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی و رفع مشکلات موجود در کشور فراهم می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت شجاع و عزتمند است، افزود: دولت مطلوب مردم دولتی عزتمند است که می‌تواند منافع ملت را در سطح نظام بین‌الملل حفظ کند و در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی انفعال و وادادگی ندارد.

وی اضافه کرد: دولت مطلوب مردم چون مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تدبیر امور را در دست می‌گیرد بالاترین سطح تعامل عزتمندانه را با کشورهای جهان با هدف استیفای منافع و مصالح مردم برقرار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: دولت مطلوب مردم دولتی شجاع است که ترسی از تهدیدهای دشمن نداشته و در برابر گزافه‌گویی‌های دشمن منفعل نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت فسادستیز است، افزود: فساد مهم‌ترین مانع موفقیت یک سیستم است و بدون رفع و مهار آن سخن گفتن از کارآمدی بی‌معناست.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه در اذهان این‌گونه شکل گرفته که دستگاه قضا در صف اول مبارزه با فساد باید قرار داشته باشد باید گفت این دولت است که باید پیشگام مبارزه با فساد باشد؛ زیرا مهم‌ترین بستر برای ایجاد و رشد فساد محیط‌هایی است که متولی آن دولت است

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین بیشترین گردش مالی کشور در دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد و همین امر چشم طمع مفسدین را به خود جلب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: البته در کنار فرصت‌های مالی، فرصت‌های موقعیتی و اطلاعاتی هم هست که رانت‌خواران و مفسدان به‌شدت در فکر به دست آوردن آن هستند و بخش عمدهای از فسادهای اقتصادی و اجتماعی حاصل از سوءاستفاده از همین فضای رانتی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: دولت مطلوب مردم دولتی است که بتواند در اولین گام فساد را از وجود و بدنه خود ریشه‌کن کند که این امر خطیر با تقویت قانون‌گرایی، شایسته‌سالاری و تقویت بازرسی و نظارت بر عملکردها ممکن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مطلوب مردم باید در گام بعدی تلاش کند تا از رشد فساد در سطح جامعه جلوگیری کرده و با غلبه بر فساد، بسترهای سلامت خود را فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميدرضا نظري IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    مادري در زير باران فرياد مي زند جهت بازنشر از سايت ياران انقلاب اسلامي هم انديشي http://www.hamandishi.ir/news/424632 به نام خداوند عشق و زیبایی عزیز فرهیخته و گرامی با سلام و عرض ادب، احتراما متن ذیل جهت باز نشر، به همه نیک اندیشان شایسته وادی قلم در آن سایت وزین تقدیم می گردد. سلامت و سرافراز باشید این داستان، به روح همه جانباختگان عزیز ویروس کرونا و خانواده محترم آنان تقدیم می گردد؛ داستان بیش از ۶۶ هزار انسانی که درد شدید و نفس گیر قفسه سینه، سرفه های خشک و جگرخراش و تب و لرز سوزنده شان، آتش به جان مادران مهربان و داغدار ایران زمین زده است؛ مادراني كه در هر نماز، سر بر مُهر و سجاده سبز خدا می گذارند و به یاد عزیزانشان در سكوت و برای همیشه اشک می ریزند؛ کسانی كه با درد و رنج بيماري جان سپردند و بی هیچ وداع و آيين بزرگداشت و مراسم سوگواری، غريبانه و درخلوت قبرستان درخاك آرمیدند و... رحم الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات... جهت بازنشر از سايت ياران انقلاب اسلامي هم انديشي http://www.hamandishi.ir/news/424632