سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دادگستری همدان

حوزه/ عصر امروز در نخستین برنامه سفر رئیس قوه قضائیه به همدان، نشستی با قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان همدان برگزار شد و در آن نمایندگانی از دستگاه قضا به بیان دیدگاه و نظرات خود در حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز در نخستین برنامه سفر رئیس قوه قضائیه به همدان، نشستی با قضات و کارکنان دستگاه قضا در استان همدان برگزار شد و در آن نمایندگانی از دستگاه قضا به بیان دیدگاه و نظرات خود در حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پرداختند.

در این نشست اولین نفری که به پشت تریبون رفت، موسوی نماینده قضات استان همدان بود و ضمن تشکر از اقدامات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، اظهار داشت: مجموعه قضایی استان همدان تمام سعی خود را برای تحقق عدالت و تحقق فرامین رهبری مبذول کرده است و در این راستا با تمام توان حضور جدی در میدان دارد.

وی با بیان اینکه اقدام رئیس قوه قضائیه در امر حبس زدایی و تدوین سند تحول قوه، سبب امیدواری مردم شده است، گفت: توجه به سیاست حبس زدایی و تقویت نهادهای شبه قضایی با توجه به افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم، از ضرورت‌هایی است که به خوبی در دستور کار این قوه با دستور رئیس آن قرار گرفته و می‌تواند اثرات خوبی را با خود در جامعه همراه داشته باشد.

قاضی دادگستری همدان خواستار اصلاح و حذف قوانین اضافی در قانون کیفری و مدنی شد و عنوان کرد: تدوین بیمه مسئولیت مدنی قضات، اصلاح قانون نظارت بر قضات، حمایت از همکارانی که به پرونده‌های مهم رسیدگی می‌کنند و آموزش به همکاران تازه ورود در رابطه با سیستم، از جمله خواسته‌های قضات استان همدان از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است.

استفاده از تجربیات کارکنان دستگاه قضا به عنوان وکیل

در ادامه عسگری به عنوان نماینده کارکنان دستگاه قضایی استان همدان، توجه به عدم تناسب حقوق و مزایای کارمندان با توجه به وضعیت معیشتی کشور و پیگیری این موضوع در مجلس را از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد و اظهار داشت: رسیدگی به مسئله تنزل پست‌های سازمانی و یا حذف آن‌ در مجموعه، از مسائلی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قوه قرار گیرد و در هنگام اصلاح ساختار به آن توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از کارمندان متعهد و متخصص در دستگاه قضا، یادآور شد: از آنجایی که کارکنان شاغل در دادگستری‌ها دارای تجربیات فراوانی در موضوعات مختلف قضایی هستند، بنابراین می‌توان برای استفاده بهینه از این ظرفیت، اعطای پرونده وکالت به کارکنان بازنشسته دادگستری را پیگیری نمود.

لزوم حمایت از مراکز فعال پزشکی قانونی در مناطق محروم همدان

آخرین سخنران نمایندگان دستگاه قضا استان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، آرتین کمالی رئیس پزشکی قانونی استان بود که ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس دستگاه قضا، به بیان برخی از مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه پزشکی قانونی پرداخت.

وی با بیان اینکه از ۴۲ مرکز فعال در مناطق محروم کشور، دو مرکز در اسد آباد و تویسرکان راه اندازی شده است، گفت: مسائل معیشتی و مالی کارکنان و پزشکان مراکز مربوطه باید جز اولویت‌های سازمان و قوه باشد.

کمالی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های عمرانی و تامین وسایل نقلیه مورد نیاز پزشکی قانونی استان، مطرح کرد: از مجموعه‌هایی که در استان باید نسبت به تجهیز آن و گاهی تعمیر وسایل آن اقدام کرد، سازمان قضایی نیروهای مسلح است که توجه به این مسئله را از رئیس دستگاه قضا درخواست داریم.

وی همچنین با گلایه کردن از فرسودگی زندان‌های تویسرکان و نهاوند، خواستار تخصیص اعتبار برای بازسازی آنها شد و اظهار داشت: توجه به تامین تجهیزات امنیتی زندان‌ها از مسائل مهمی است که باید نسبت به آن به صورت جدی اقدام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha