جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز عید فطر مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مفتح امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ فجایع خونین در افغانستان و فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه نماز عید فطر در مسجد امام علی علیه السلام به دو فاجعه در عالم اسلام در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره کرده و گفت: با کمال تاسف بار دیگر دشمنان علم و روشنایی در افغانستان فاجعه ای وحشتناک آفریدند و کودکان و نوجوانان زیادی را در محل دانش و آگاهی به خاک خون کشیدند. این مصیبت بزرگ وجدان همه انسانهای آزاده را بدرد آورد و خانواده زیادی را عزادار کرد. مسؤلیت چنین فجایع وحشیانه ای نه تنها متوجه عاملان و تصمیم گیران بلکه تولیدکنندگان و فروشندگان سلاح‌ به این گروههاست. وظیفه اصلی سازمان‌های بین‌المللی این است که مانع دسترسی این جنایاتکاران به سلاح شوند.

وی افزود: متاسفانه مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند و تبعیض‌های زشت آنان میان کشورها و انسانها، راه را برای ادامه خشونت‌ها و خونریزی ها هموار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مفتح در بیان دومین فاجعه انسانی با اشاره به درگیریهای خونبار در اطراف مسجد الاقصی در بیت المقدس و سایر سرزمینهای فلسطینی گفت: این فجایع انسانی در نتیجه عدم پذیرش خواست ساکنان تاریخی آن سرزمینها و توسل به زور و اسلحه برای ساکت کردن اعتراضات مردمی است. معابد همه ادیان قابل احترام است و نباید افرادی که در مساجد و معابد مشغول عبادت با خداوند هستند مورد حمله قرار گیرند. اگر این اصل انسانی و اخلاقی رعایت می­شد این فاجعه خونین و فجایع خونبار بعد از آن واقع نمی شد.

امام مرکز اسلامی هامبورگ در پایان گفت: از خدای سبحان در این روز مقدس عید سعید فطر صبر و اجر و آرامش برای خانواده این کودکان بیگناه به خون غلتیده، و خانواده های داغدار کشتگان این دو واقعه مسألت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha