پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی جزایری و مرحوم سید علاءالدین موسوی

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم سید علاءالدین این بود که به‌هیچ‌عنوان دنبال اسم‌ورسم و منصب نبود و هر خدمتی از دستش برمی‌آمد را انجام می‌داد و این ویژگی را بنده در ایشان کاملاً می‌دیدم که اصلاً هوا و هوس، شهرت و مقام و اظهار شخصیت در وجود ایشان نبود و کارهایشان برای خداوند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در مراسم تکریم و بزرگداشت عالم ربانی، حاج سید علاءالدین موسوی جزایری، اظهار داشت:  بنده خود را مدیون مرحوم عمو آقا سید علاءالدین می‌دانم، این شخصیت جلیل‌القدری به‌راستی حجت اسلام، آیت حق، مورد وثوق و اعتماد، اهل تقوا و بصیرت، جهاد درراه خدا و استقامت در دین بود.

وی به بیان ویژگی‌های شخصیتی این شخصیت جلیل‌القدر پرداخت و اذعان داشت: اولین ویژگی مرحوم آیت‌الله سید علاءالدین موسوی جزایری، ابوالشهید بودن است؛ چراکه فرزند ایشان یعنی آقا سید حسین که از طلاب ما بود و بنده بسیار به ایشان علاقه داشتم، حسب وظیفه به جبهه رفته و سرانجام مفقودالاثر شد، که در این میان سید علاءالدین تلاش‌های زیادی برای یافتن اثری از فرزندشان کرده و رنج‌های فراوان کشیده  و در چنین راهی صبر نمود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ابوالشهید بودن برای روحانیت یک افتخار است و نشان می‌دهد که روحانیت فقط ننشست حرف بزند! بلکه خودشان پیشتاز بودند و وقتی مردم را به جبهه دعوت کردند، در ابتدا فرزندان خود را فرستادند؛ مانند مرحوم سید علاءالدین و همچنین آیت‌الله شفیعی که فرزندانشان را تقدیم انقلاب کرده و در صف خانواده‌های شهدا قرار گرفتند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: روحانیت ما همچون بنی‌اسرائیل نیست که مردم را به نیکی دعوت کند و خود عامل بدان نباشد بلکه روحانیت و علمای ما هیچ کوتاهی انجام ندادند و با همه توان در جبهه حضور پیدا کردند و روسفید بیرون آمدند.

وی با اشاره به آیه شریفه «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون»، بیان داشت: سید حسین موسوی، فرزند سید علاءالدین و سید مرتضی شفیعی فرزند آیت‌الله شفیعی و دیگر فرزندان روحانیت که رفتند و جان شیرین را در طبق اخلاق گذاشتند ازجمله «مماتحبون» بودند که واقعاً آرزوی شهادت داشتند؛ چراکه آن‌ها با من در تماس بودن و با بنده مشورت می‌کرده و تکالیف شرعی خودشان را از بنده سؤال می‌کردند و بنده شاهد بودم که آن‌ها عاشق شهادت بودند و والدینشان نیز مشوق آن‌ها بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری «در پی اسم‌ورسم نبودن» را دومین ویژگی مرحوم سید علاءالدین دانست و بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های مرحوم سید علاءالدین این بود که به‌هیچ‌عنوان دنبال اسم‌ورسم و منصب نبود و هر خدمتی از دستش برمی‌آمد را انجام می‌داد و این ویژگی را بنده در ایشان کاملاً می‌دیدم که اصلاً هوا و هوس، شهرت و مقام و اظهار شخصیت در وجود ایشان نبود و کارهایشان برای خداوند بود.

وی ادامه داد: بااینکه سن ایشان از بنده بیشتر بود ولی وقتی متوجه شدند که بنده به دنبال راه‌اندازی دفتری برای پاسخگویی به مسائل شرعی هستم و برای این کار به دنبال افرادی می‌گردم که به مسائل شرعی تسلط داشته باشند؛ ایشان وقتی دیدند که می‌توانند این خدمت را برای مردم انجام دهند خود، داوطلب شده و باکمال تواضع به مسائل شرعی مردم پاسخ می‌دادند و بنده چون می‌دانستم که ایشان مسلط به مسائل شرعی هستند خاطرم جمع بود.

خاطرات آیت الله موسوی جزایری از دوران رفاقت با مرحوم سیدعلاءالدین موسوی

آیت‌الله موسوی جزایری، تصریح کرد: یکی از مسائلی که بر اهل علم واجب بوده و بسیار مهم است، تسلط به مسائل شرعی است تا سؤالات دینی و فقهی مردم را پاسخ دهند؛ بنده شهادت می‌دهم که مرحوم سید علاءالدین بسیار به مسائل شرعی مسلط بوده و استحضارانشان از مسائل فقهیِ بسیار عالی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، «تقوا» را دیگر ویژگی مرحوم سید علاءالدین دانست و گفت: ازجمله ویژگی‌های مرحوم سید علاءالدین تقوای عجیب ایشان بود و همه‌کسانی که با ایشان در ارتباط بودند به این مطلب شهادت می‌دهند البته علمای سلف شوشتر و دزفول نیز این‌گونه بودند و «زهد و تقوا»، «تواضع» و «اخلاص» از ویژگی‌های آن‌ها بود.

وی ضمن عرض تسلیت به فرزندان و اقوام مرحوم سید علاءالدین موسوی ابراز داشت: الحمدالله فرزندان مرحوم سید علاءالدین بسیار متدین، متواضع و خدمتگزار مردم و انقلاب هستند و از خداوند می‌خواهم بر توفیقات آن‌ها بیفزاید.

آیت‌الله موسوی جزایری، در ادامه بیان کرد: «اعتقاد به ولایت‌فقیه» و «ارادت و پایبندی به‌نظام جمهوری اسلامی» از دیگر ویژگی‌های مرحوم سید علاءالدین بود و بنده این را در رفتار ایشان کاملاً می‌دیدم که هم نسبت به امام، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مرید و پایبند بودند.

وی در پایان گفت: ارادت داشتن و پایبندی به‌نظام جمهوری اسلامی منافاتی با انتقاد از مسئولین ندارد چراکه مسئولین معصوم نیستند و اشتباه می‌کنند و گاهی شیطان آن‌ها را فریب می‌دهد کما اینکه بعضی از مسئولین بابت اشتباهات و فسادهایی که مرتکب می‌شوند دستگیر و زندانی می‌شوند ازاین‌رو علمای اسلام هرکجا که انتقاد لازم باشد از مسئولین انتقاد می‌کنند ولی این انتقاد همراه با ارادت به اصل نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha