جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام مقیمی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره علامه حلّی در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری و در سالن اجتماعات آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: دبیرخانه جشنواره پژوهشی علامه حلّی از سال ۸۷ شروع به کار کرده و فردا مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.  

وی افزود: این جشنواره چند سال است که با همکاری مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعة الزهرا سلام الله علیها برگزار می گردد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هدف گذاری مهم این جشنواره کشف استعدادها و ارتقای سطح پژوهشی نوقلمان و طلاب جوان است تا آن ها بتوانند با اصول پژوهش آشنا گردند.

وی گفت: شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلّی سعی بر این دارد پژوهش ها را به سمت نیازهای جامعه سوق داده و از جهت دیگر به دنبال تعمیق دانش طلاب در زمینه های علمی مربوط به دروس تحصیلی آن ها باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلّی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این امر را بهتر برگزار نماییم، در وهله اول به صورت استانی برگزار می گردد و بعد از آن منتخبین استان ها در سطح کشور رتبه بندی می شوند.

وی افزود: ما برای اجرایی شدن جشنواره علامّه حلی در تمام لایه های آموزشی در حوزه های علمیه به دنبال برگزاری این جشنواره در سطح مدارس نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان داشت: برای اینکه طلبه ها بتوانند تحقیقات پژوهشی خود را که ذیل دروس آن ها طراحی شده است به خوبی انجام دهند دوره های آموزشی و مهارتی در زمینه پژوهش نیز برای آن ها برگزار می شود.

وی گفت: همه اینها بیانگر اهمیت امر پژوهش در حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهار کرد: برای آموزش روش های پژوهش معتبر و علمی دوره های تکمیلی پژوهش نیز تعریف شده است تا این مسیر تربیت پژوهشگر در حوزه های علمیه تقویت شده و ادامه یابد.

وی عنوان داشت: در سال ۱۴۰۰ چندین دوره آموزش مهارت های پژوهش را برای اساتید در نظر گرفته ایم.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلّی گفت: چندسالی است که معاونت آموزش دوره های مهارت آموزی در زمینه پژوهش را برای اساتید تعریف و برگزار نموده است و این امر نیز در راستای همان برنامه ترویج و گسترش پژوهش در مدارس علمیه می باشد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ اولین دوره آموزش مهارت های پژوهشی اساتید حوزه به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: اگر اساتید ما بتوانند به مهارت پژوهش تسلط یابند مسلماً شاگردان آنان نیز می توانند پژوهشگران توانمندی شوند.

وی گفت: از جمله برنامه هایی که امسال در حال الگونویسی آن هستیم آموزش پژوهش محور در حوزه های علمیه است؛ به این صورت که هر عنوان درسی در کنار آموزش آن به پژوهش در یکی از موضوعات زیرشاخه اش توسط طلاب پرداخته شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان داشت: برای نهادینه کردن امر پژوهش در مدارس علمیه بحث راه اندازی کانون های پژوهش در سطح این مدارس را چند سال است دنبال می کنیم تا حداقل در هر مدرسه یک کانون پژوهش وجود داشته باشد.

وی افزود: طبیعی است که خروجی این کانون ها را در جشنواره علامه حلی هم از جهت کمیت و هم از لحاظ کیفیت خواهیم دید.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلّی اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته مراحل مختلف برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی با همکاری مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعة الزهرا سلام الله علیها به عمل آمد و مراسم اختتامیه این دوره را در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری و در سالن اجتماعات آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha