جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / رونمایی از کتاب فلسطین فی وجدان علماء الاسلام توسط آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ اگر در جامعه ای قانون مترقی و مجری صالح باشد اما جامعه و مردم به سمت آن نرود، همان رخ خواهد داد که در زمان امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) اتفاق افتاد که جامعه با وجود کتاب(قانون مترقی) و مجری صالح به راه دیگری رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به جایگاه بسیج اساتید در کشور اظهار داشت: اقداماتی که از طرف مسئولین بسیج اساتید در جهت تقویت بعد علمی و اعتقادی اساتید انجام می شود، مایه امید است.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب در توصیه به اهمیت نقش استاد در شکل دهی به شخصیت اخلاقی و انقلابی طلبه و دانشجو عنوان داشت: مقام معظم رهبری در سخنی که با برخی مسئولین داشتند، فرموده بودند که شما روی استاد بیشتر تکیه کنید بیش از آنچه روی متن تکیه می کنید. چون متن شما اگر بهترین متن هم باشد ولی استاد آهنگش هماهنگ متن نباشد، چیزی را می گوید که می خواهد و طبیعتا خروجی کلاس درس همان خواهد شد که استاد گفته و اگر از اول ما دقت کردیم و استادی را گذاشتیم که بیش از آنچه در متن است، از خودش مایه می گذارد، صبغه دینی در اخلاق، در رفتار و باورهای انقلابی، اینها فضای کلاس را معنوی تر و انقلابی تر خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه نباید علوم انسانی غربی وارد فضای علمی کشور شود را یک سخن حکیمانه برشمرد و گفت: این برای جامعه ما که یک جامعه اسلامی با فرهنگ بسیار غنی است بسیار بد است که تحث تاثیر فرهنگ بیگانگان قرار بگیرد و آن را بپذیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث«إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً» اظهار داشت: عده ای در پاسخ به این سوال که سعادت یک جامعه در گرو چیست؟ می گویند:جامعه ای سعادتمند است که قانون مترقی داشته باشد. و عده ای دیگر مجریان صالح را شرط سعادتمندی جامعه می دانند. اما پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: جامعه ای سعادتمند است که علاوه بر قانون و مجریان صالح، اقبال جامعه و مردم هم وجود داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ای قانون مترقی و مجری صالح باشد اما جامعه و مردم به سمت آن نرود، همان رخ خواهد داد که در زمان امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) اتفاق افتاد که جامعه با وجود کتاب(قانون مترقی) و مجری صالح به راه دیگری رفت.

گفتنی است: در ابتدای این دیدار دکتر هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد بیانیه گام دوم، ۹ جلد کتاب تألیف شده است که یکی از آنها کتاب «دولت جوان حزب اللهی» است که در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام ببخشید پس خدامحوری چی میشه؟! ممکنه یه چیز اشتباهی قانون بشه آیا همه باید تابع بشن؟ خوب بود می گفتیم قانون الهی