پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم در تجمع خودجوش مردم تبریز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفت: در حالی که مردم آزاده و ملت های مسلمان جنایات صهیونیست ها را محکوم می‌کنند، سازمان های بین المللی و برخی کشورهای عرب به خواب عمیق فرو رفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در تجمع خودجوش مردم تبریز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، با تقدیر از اقدام  در خودجوش طلاب و اقشار مختلف حزب الله در دفاع از فلسطین، این حرکت را به هنگام دانست و اظهار داشت: وعده مقام معظم رهبری مبنی بر اقامه نماز در قدس محقق خواهد شد. تا ۲۵ سال آینده رژیم غاصب اسرائیلی نخواهد بود و امیدوارم زودتر نابود شود و فلسطینی ها به اهداف مقدس خود برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مروری بر دلایل درگیری های اخیر بین اسرائیل و فلسطین، خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر این جریانات در محله شیخ جراح آغاز شد و اسرائیل از ۴ خانواده فلسطینی خواسته بود تا خانه اجدادی خود را تخلیه کنند و به دست شهرک سازان اسرائیلی بسپارند اما این خانواده ها ایستادند و اسناد تاریخی این محلات را از آن فلسطینیان می داند.

وی با بیان اینکه این اعتراضات به درگیری شدید انجامید، ولی دادگاه اسرائیل حق فلسطین را بر خانه های خود نپذیرفت، افزود: اسرائیل یک راهبرد بزرگ شهرک نشینی موصوف به حوزه مقدس دارد که مجموعه ای از شهرک ها را پیروامون شهر قدیمی بیت المقدس با الهام گرفتن از اماکن انجیل را شامل می شود.

امام جمعه تبریز افزود: مدافعان آزادی در برابر موشک باران و تخریب دفاتر رسانه‌های بین المللی که جنایت‌های صهیونیست‌ها را به شبکه‌های تلویزیونی جهان مخابره می‌کردند کجا هستند.

وی با اشاره به اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی در نوامبر به نفع صهیونیست‌ها رای داد و حکم اخراج ۷۷ فلسطینی در جنوب مسجد الاقصی را صادر کرد، ابراز داشت: ماجرای اعتراضات فلسطینی‌ها در موضوع شیخ جراح، جز دفاع از حق خود نبود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم غزه را قلب تپنده این روزهای جهان اسلام دانست و افزود: اکنون فلسطین آماج حملات هوایی رژیم صهیونیستی و اشغالگران بوده و به نماد مقاومت و نماد سرخ جهاد و شهادت تبدیل شد.

وی با انتقاد از کسانی که از حقوق بشر دم می زنند اما زبان خود را در برابر جنایات اسرائیل غاصب که دستش به خون کودکان و زنان و غیرنظامیان آلوده است، تصریح کرد: این مدعیان حقوق بشر و رسانه‌های غربی و عربی لال شده‌اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حملات به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه در مقابل چشم جهانیان در جریان است، در حالی که مردم آزاده و ملت های مسلمان جنایات صهیونیست ها را محکوم می کنند، سازمان های بین المللی و برخی کشورهای عرب به خواب عمیق فرو رفته اند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد جنگ اخیر فراتر رفتن رویارویی با صهیونیست‌ها از غزه و درگیر شدن جوانان، مردان و زنان فلسطینی با شهرک نشینان غاصب صهیونیستی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: کمک ها به مجاهدان باعث شد که سنگ کمان (تیر و کمان سنگی) به موشک نقطه زن تبدیل شود. صدای پای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس داشت از حاشیه خلیج فارس فراتر می رفت، اما مسائل اخیر خشم جهانیان از این رژیم را نسبت به قدس برانگیخت و به حکام کشورهای منطقه فهماند که مسلمانان در جهان از خیانت به آرمان قدس به سادگی عبور نمی کنند.

وی افزود: این توان در یک شب به وجود نیامده است بلکه جبهه مقاومت با رویکرد حفاظت، اطلاعات و کمک همه جانبه نیروی توانمند قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کارخانه‌های موشک سازی را در تاریکی غزه احداث و خط انبوه تولید آن را راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه می‌توان دستاورد مهم دیگری را از مقاومت در جنگ فعلی رونمایی کرد، افزود: کمک الهی به فضل الهی به مجاهدان و روح بلند فرمانده مجاهدان راه آزادی قدس، حاج قاسم سلیمانی در راه افزایش توان تسلیحاتی مقاومت به جهانیان نشان داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در نتیجه سیاست‌های ترامپ و ساده لوحی حکام منطقه سعی بر این داشت تا این باور را به جهانیان القا کند که فقط ایران است که با اسرائیل مشکل دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha