یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 959602
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
مراسم بزرگداشت و یادبود خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه / در مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تعدادی از خیرین حوزه علمیه استان همدان، از اقدامات آنان توسط مدیر حوزه علمیه استان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز در مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تعدادی از خیّرین حوزه علمیه استان همدان، از اقدامات آنها توسط مدیر حوزه علمیه استان تقدیر شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن و ذکر مصیبت توسط قاریان و مداحان اهل بیت(علیهم السلام)، آیت الله موسوی اصفهانی به عنوان سخنران ضمن تقدیر از اقدامات خیرین، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و حمایت‌های خیرین پرداخت.

در ادامه با اقدامات خیرینی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند آشنا خواهیم شد:

مرحوم حاج محمد تقی علاقبندیان، بخشی از خدمات ایشان عبارت است از: بازسازی حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)، بازسازی مسجد حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) و تامین اعتبار ۲۰ واحد از مجتمع مسکونی کوی طلاب.

مرحوم حاج جواد نوریان، که تامین اعتبار مدرسه علمیه زنگنه، مشارکت در ساخت مجتمع مسکونی طلاب و کمک مالی و مشاوره‌ای در ساخت کتابخانه آیت الله آخوند(ره) از جمله خدمات ایشان در دوران حیات خود بوده است.

مرحوم حاج محمد صیادزاده که در هفته جاری به دیدار حق شتافت نیز، ضمن فعالیت به عنوان عضو فعال هئیت مدیره مجتمع خیرین حوزه علمیه همدان، در ساخت مدرسه علمیه دامغانی(ره) و ساخت حوزه علمیه مریانج مشارکت جدی داشته است.

مرحوم حاج سید عباس همراهیان، پدر شهیدی که ضمن مشارکت در ساخت مدرسه علمیه مریانج، به عنوان حامی مالی در ساخت مجتمع مسکونی کوی طلاب نیز مشغول فعالیت بود.

بخشی از خدمات مرحوم حاج سید علی موسوی نیز عبارت است از: معماری حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)، معماری مسجد حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) و معماری ۲۰ واحد از مجتمع مسکونی کوی طلاب.

مرحوم حاج اسماعیل مظاهری نیز از دیگر خیرین حوزی بود که زمین خود را وقف ساخت مدرسه علمیه مریانج کرد.

سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی، روای کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز از خیرین حوزی بود که ضمن فعالیت‌های خیر، عضو هیات مدیره مجمع خیرین حوزه علمیه همدان بود.

مرحوم حاج مهدی غفاری نیز آخرین نفر از خیرینی بود که در مراسم امروز از فعالیت‌های او تقدیر شد که در ادامه به گوشه‌ای از اقدامات ایشان اشاره خواهد شد: همکاری در بازسازی مدرسه علمیه دامغانی(ره)، همکاری در تکمیل کتابخانه آیت الله آخوند(ره) و همکاری در ساخت مدرسه علمیه مریانج.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha