چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم بزرگداشت و یادبود خیرین حوزه علمیه همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه افراد متمکن از زمان امام صادق(ع) تا امروز پشتوانه حوزه‌های علمیه بوده‌اند، گفت: هم اکنون فصل ثبت نام حوزه‌های علمیه و زمان یاری رساندن به دین خدا است و لذا می‌توان گفت که هر که دارد هوس کرببلا بسم الله، چرا که ثبت نام در حوزه یعنی لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام زمان(عج).

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در مراسم بزرگداشت و یادبود خیرین حوزه علمیه همدان با بیان اینکه چه نعمتی بالاتر از اینکه انسان عمرش را در راهی همچون حوزه صرف کند، اظهار داشت: باید شکرگزار خداوند باشیم که بر ما منت گذاشته تا وقت، مال و زندگی خود را در راه دین خدا وقف کنیم.

وی با تقدیر از اقدامات خیرین حوزه ساز، مطرح کرد: عده‌ای عمرشان را در راه حوزه وقف کردند و در نتیجه تبدیل به علمای ربانی همچون حضرت امام(ره)، آیت الله بهجت(ره) و آیت الله آخوند(ره) شدند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: عده‌ای از خیرین نیز در کنار فعالیت‌های خیر خود، همچون مرحوم صیادزاده، در خاندان و از فرزندان خود سربازان پا به رکابی را برای خدمت به دین خدا به حوزه‌ها فرستاده‌اند.  

وی با بیان اینکه دنیا تمام شدنی است، اما این آثار انسان است که باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: انسان باید ساده از کنار این مجالس فاتحه عبور نکند و حضور در آن را به منزله درس گرفتن بداند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: اولین درسی که حضور در این مراسم برای انسان دارد این است که باید در زندگی شخصی خود تجدید نظر کنیم و بدانیم که همه چی خود را برای دنیای فانی نباید خرج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حیف است برای این دنیا بیش از حد خرج کنیم، مطرح کرد: خرج کردن بیش از حد در این دنیا، همانند آن است که برای سفری کوتاه مدت برای اسکان در یک محل، اقدام به ساخت هتلی مجلل کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه ایمان به معاد باعث شد که این عزیزان تبدیل به خیرین حوزه شوند، عنوان کرد: دومین درسی که باید از این مراسم بگیریم آن است که به یاد داشته باشیم، طلاب برای برای دفاع از دین خدا جانشان را هم خواهند داد و طلبه جوان در حوزه علمیه آمده تا الگویی برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه افراد متمکن از زمان امام صادق(ع) تا امروز پشتوانه حوزه‌های علمیه بوده‌اند، یادآور شد: هم اکنون فصل ثبت نام حوزه‌های علمیه و زمان یاری رساندن به دین خدا است؛ لذا می‌توان گفت که هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله، چرا که ثبت نام در حوزه یعنی لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام زمان(عج)... .

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه بازماندگان خیرین نیز در حد امکان درصدد باشند تا چراغی که پدرانشان روشن کرده است را در حد توان روشن نگه دارند، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند مسائل مالی حوزه‌ها در حد اعلا است، در حالی که با بیان خصوصیات طلاب و حوزه در جلسات مختلف، باور کردن آن برای بسیاری از افراد مشکل است.

وی با اشاره به اینکه چندین مدرسه استان نیازمند بودجه برای ساخت و ساز و تکمیل هستند، خاطر نشان کرد: در همدان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) از بهترین مدارس قرانی در سراسر کشور است که متاسفانه حتی یک مکان ثابت که متعلق به خود باشد را ندارد و در یک مدرسه استیجاری از آموزش و پرورش در یکی از مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha