پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات هدفمند در مرکز خدمات حوزه، گفتند: نیاز است شناسایی دقیقی از مشکلات حوزویان صورت گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، خدمات به‌صورت هدفمند ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز ظهر امروز با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات هدفمند در مرکز خدمات حوزه، گفتند: نیاز است شناسایی دقیقی از مشکلات حوزویان صورت گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، خدمات به‌صورت هدفمند ارائه شود.
ایشان از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات قدردانی کردند و افزودند: بر اساس آیات الهی اهداف مقدس به‌خوبی پیش می‌رود و دارای آثار و برکات بسیار خوبی است.
معظم له بیان کردند: از زمان شیوع کرونا، طلاب و روحانیون خدمات قابل تقدیری را برای مقابله با گسترش این ویروس و کمک به بیماران انجام دادند.
ایشان ادامه دادند: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود طلاب با سختی زیادی مواجه باشند و باید نسبت به رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کردند: مرکز خدمات باید همت مناسبی در راستای رفع مشکلات طلاب داشته باشد و از هیچ تلاشی دریغ نکند.
هجرت طلاب از اهداف اجرای طرح هدفمندی خدمات است
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات در سخنانی به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات همسو با رسالت حوزه اشاره کرد و گفت: در جلساتی با مدیران حوزه، طرح هدفمندی خدمات تبیین شده است و بر اساس این طرح طلبه‌ای که به حوزه ورود می‌کند تا ۱۸ سال موردحمایت قرار می‌گیرد و پس از آن، به یکی از امور حوزوی مشغول خواهد شد.
وی هجرت طلاب از قم را یکی از اهداف طرح هدفمندی خدمات عنوان کرد و افزود: ماندگاری طلاب در قم باعث می‌شود که مردم مناطق مختلف از وجود یک عالم دینی محروم شوند.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: بر اساس این طرح، بنا است تنها طلابی در قم بمانند که یا استاد حوزه می‌شوند و یا اینکه می‌خواهند به درجه اجتهاد برسند.
وی تصریح کرد: با اجرای مناسب این طرح، تعداد افرادی که تحت پوشش مرکز قرار می‌گیرند کاهش خواهد یافت و در نتیجه طلابی که مشغول به تحصیل هستند بیشتر حمایت خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: طرح هدفمندی خدمات با بهره‌مندی از نظریات بزرگان حوزه برنامه‌ریزی شده است و در ادامه اجرای طرح نیز از نظرات حضرتعالی و بزرگان حوزوی نیز در خدمت رسانی مناسب به طلاب استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    پس چرا خودتون در قم مانده اید به جاهایی که نیازه نمیروید...؟