شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حماسه سوم خردادماه، تجلی قدرت و ایمان ملت ایران است

فرمانده پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس گفت: حماسه سوم خرداد قدرت، عزت و اوج ایمان جوانان را ترسیم کرد.

خانم نجمه نظری رباطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالروز سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار و پیروزی، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در بیانیه گام دوم، مبنی بر اینکه « انقلاب اسلامی در هیچ معرکه‌ای حتّی با آمریکا و صدّام، گلوله‌ی اوّل را شلّیک نکرده و در همه‌ی موارد پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است»، قدرتمندی ملت ایران واضح و آشکار است. 

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری (حفظه الله) تصریح کرد: «انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته، ضمانت کرده و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی را پدید آورد»، که نشانه ی ورود مقتدرانه انقلاب به چهل ساله ی دوم است. 

خانم نظری رباطی در ادامه با استناد به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «شما ایمان دارید، قوّت ایمان و حس شهادت خواهی در شما است»، خاطرنشان کرد: طبق بیانات امام خمینی (ره)، استضعاف یعنی کسانی که قدرت ایمان دارند ولی دشمنان آن را به معنای ضعف و ضعیف بودن تعبیر کردند. 

وی، مستضعفان را مجهز به قدرت ایمان و شهادت­ خواهی دانست و تاکید کرد: مردم ایران نیز در انقلاب اسلامی ایران با قدرت ایمان در مقابل ارتش مجهز رژیم پهلوی ایستادگی و مقاومت کردند. 

نظری رباطی با اشاره به آیه پنجم سوره قصص، «وَ نُریدُ أن نَمُنَّ عَلیَ الذّینَ اسْتُضعِفوا فی الاَرضِ وَ نَجعَلهُم أئِمّة و نَجعَلهُم الوارثینَ» تشریح کرد: خداوند در قرآن کریم، در کنار دعوت به مبارزه و قیام علیه مستکبرین، وعده پیروزی به مستضعفین داده و آنها را وارثان زمین معرفی کرده است. 

 دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس افزود: آیه پنجم سوره قصص، قانون کلی در زمینه پیروزی حق بر باطل و ایمان بر کفر، در همه ی دوران و زمان ها را یاداور شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha