شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
شرف الدین

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه موضوعاتی که در تولیدات نمایش خانگی می‌بینیم نشان از بی‌توجهی به آموزهایی دارد که در آن موضوعات دینی نمودی کم‌رنگ دارد.

محمدرضا شرف‌الدین؛ تهیه‌کننده سینما و  تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات نمایشی در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: اصل موضوع صحیح است چون می‌خواهیم از ابزارهای مختلف ارتباطی برای سرگرم کردن مردم بهره ببریم، اما اینکه کارهای تولیدی با چه سرمایه‌هایی و با چه اهدافی ساخته می‌شود این موضوعی است که باید روی آن بحث کرد.

وی افزود: وقتی در رابطه با اهداف حرف می‌زنم منظورم تنها موضوعات اقتصادی نیست، بلکه برخی از کارهای نمایش خانگی در پی دستیابی به موضوعات و اهداف سیاسی نیز هستند برای اثبات این قضیه نیز می‌توان به اصل سرمایه‌های برخی از تولیدات مراجعه کرد که با منظور خاص در این عرصه هزینه شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرزند صبح» اعلام کرد: این وضعیت نابسامان در شبکه نمایش خانگی به گونه‌ای است که قوه قضاییه مجبور به دخالت در این زمینه شده و پرده از روی فرعی از سرمایه های نادرست در این عرصه بر داشته است.

شرف‌الدین در پاسخ به این سوال که آیا استانداردها برای دادن پروانه نمایش در سینما یا تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی با یکدیگر متفاوت است چنین جواب داد. بگذارید برای پاسخ دادن به این سوال به مسئله حجاب در تولیدات نمایشی رجوع کنیم آن چیزی که در تلویزیون می‌بینیم با شبکه نمایش خانگی و سینما متفاوت است. این دوگانگی باعث شده آن چیزی که در جامعه به اسم حجاب می‌بینیم کمال مطلوب نباشد  برای همین اگر قرار است قانونی وجود داشته باشد باید آن را هم در تلویزیون و هم در دیگر رسانه‌های نمایشی مدنظر قرار داد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: درباره حجاب که اصلی شرعی است نباید دچار دوگانگی یا چندگانگی شد، برای همین است که تاکید دارم آنچه را به عنوان حجاب مطلوب مد نظر داریم باید در تولیدات شبکه نمایش خانگی نیز مشاهده کنیم این قوانین را می‌توان در دیگر آموزه‌هایی که مد نظرمان است نیست اصل قرارداد.

وی در پایان گفت: در انتهای سخنان می‌خواهم تاکید کنم که متاسفانه در بسیاری از تولیدات شبکه نمایش خانگی فرهنگی که می‌بینیم بر پایه آموزه های دینی و اسلامی نیست بلکه بر اصول لیبرالیسم استوار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha