جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اتوبوس شهدا

حوزه/ کتاب «اتوبوس شهدا»، بر اساس زندگی سردار شهید محمدعلی الله دادی از شهدای شاخص مدافع حرم، نوشته «محمدرضا شرفی خبوشان» از سری رمان‌های نوجوان فرماندهان شهید از سوی «انتشارات خط مقدم» به زودی به ایستگاه نشر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کتاب «اتوبوس شهدا»، بر اساس زندگی سردار شهید محمدعلی الله دادی از شهدای شاخص مدافع حرم، نوشته «محمدرضا شرفی خبوشان» از سری رمان‌های نوجوان فرماندهان شهید از سوی «انتشارات خط مقدم» به زودی به ایستگاه نشر می‌رسد.

کتاب اتوبوس شهدا، روایت بخش‌هایی از زندگی شهید الله دادی از شهدای شاخص مدافع حرم است که در دوران دفاع مقدس مجروح می‌َشود و پس‌ازآن مسؤولیت‌های مهمی همچون فرمانده سپاه یزد را به عهده می‌گیرد.

شهید الله دادی به دعوت شهید سلیمانی ابتدا به لبنان و سپس به سوریه می‌رود، و در مسئولیت‌های مهم و فرماندهی‌های حساس مختلفی خدمت می‌کنند. سرانجام ایشان در مرز سوریه و در بلندی‌های جولان اشغالی، توسط بالگردهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت می‌رسد.

کتاب اتوبوس شهدا که از سری رمان‌های نوجوان فرماندهان شهید انتشارات خط مقدم است، درباره نوجوانی است که در یزد زندگی می‌کند و در اثر یک رخداد به زندگی شهید الله دادی علاقه‌مند می‌شود و پس از همراهی با دوستان و هم‌رزمان شهید با ابعاد مختلفی از زندگی شهید آشنا می‌شود.

حرکت و جست‌وجوی یک نوجوان، کنج کاوی او برای دانستن از زندگی و چگونه زیستن مردی که از او اطلاع اندکی دارد، کنج کاوی و حرکت یک نوجوان برای کشف ابعاد زندگی شهید الله دادی درون‌مایه اساسی این کتاب است.

«محمدرضا شرفی خبوشان» متولد ۱۳۵۷، کارشناس ارشد و مدرس زبان و ادبیات فارسی است.

این نویسنده برنده‌ی نشان بهترین اثر برگزیده کتاب سال دفاع مقدّس در سال ۱۳۸۹ برای کتاب بالای سر آب‌ها، بهترین اثر برگزیده رمان نوجوان جشنواره داستان انقلاب برای کتاب موهای تو خانه ماهی‌هاست و جایزه‌ی جلال آل احمد برای رمان بی‌کتابی است.

شرفی خبوشان درباره اتوبوس شهدا گفته است: در این کتاب به واسطه جست‌وجوگری شخصیت نوجوان، مخاطبان با ابعاد زندگی شهید الله دادی آشنا می‌شوند. آرمان‌های ایمان، نظم در زندگی و کمک به هم نوعان، شهادت‌طلبی و جهاد در راه خدا، تعهد به انجام وظیفه الگوهایی است برای نوجوانان که در مسیر این جست‌وجو به دست می‌آیند.

گفتنی است، انتشارات خط مقدم به طور تخصصی در زمینه ادبیات مقاومت فعالیت می‌کند و آثار مختلفی در موضوعات پژوهشی مقاومت و خاطرات و زندگینامه مدافعان حرم به زبان‌های مختلف منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha