جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 960405
۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
حبیب الله خجسته پور

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در سمنان، گفت: مردم برای شرکت در انتخابات تمام الکترونیک آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، صبح سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه مردم مرکز استان سمنان برای شرکت در انتخابات تمام الکترونیک ۲۸ خرداد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، ابراز کرد: بر اساس تقویم و زمان بندی، فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در حال انجام است.

وی افزود: در زمان حاضر فرض بر این است انتخابات در مرکز استان سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و در روزهای آینده با برپایی چادرهایی در نقاط مختلف شهر سمنان، آموزش‌های لازم در ارتباط با انتخابات تمام الکترونیک به مردم داده می‌شود. کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان و استان سمنان، با تولید فرآورده‌ای خبری، در ارتباط با انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان سمنان اطلاع رسانی کند.

تأمین امنیت و استقرار تبلیغات انتخابات توسط فرمانداران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات بر عهده شخص فرماندار است، تاکید کرد: حضور فرمانداران در جلسات غیر ضرور و غیر مربوط با ستاد انتخابات در هفته‌های آینده به کم‌ترین حد ممکن برسد و تمام برنامه‌های کاری فرمانداران معطوف به انتخابات باشد همچنین باید ثبت مشخصات اعضای شعبه‌های اخذ رأی حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده از سوی فرمانداری‌ها به اتمام برسد.

خجسته پور بیان کرد: فرمانداری‌های استان سمنان حداکثر تا دو روز آینده اماکن رو باز خود را برای تبلیغات انتخابات به ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کنند و این اماکن قابلیت تأمین امنیت، برخورداری از سیستم صوتی و در تراز برگزاری تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

وی با بیان اینکه رئیس هیئت اجرایی برگزاری انتخابات پیش رو در شهرستان‌ها شخص فرماندار است و این مسئولیت قابل واگذاری به دیگر کارکنان فرمانداری و کارکنان دولت نیست، افزود: قبول مسئولیت فرماندار به عنوان رئیس هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان به این معنا است که وی باید در تمام جلسات مربوط به انتخابات حضور یابد و موضوعات را به جد پیگیری و پاسخگوی مسائل و دغدغه‌های احتمالی باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه یکی از افرادی که عضو شعبه اخذ رأی است با ارائه آموزش‌های بهداشتی از سوی هلال احمر و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان به عنوان رابط بهداشتی در کنار دیگر فعالیت‌هایی که در روز اخذ رأی انجام می‌دهد، فعالیت داشته باشد، ابراز داشت: اخبار انتخاباتی در بخش‌های مختلف به صورت مستمر از سوی فرمانداری‌های استان به ستاد انتخابات استان سمنان ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha