دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلسله نشست های مشق حضور/همدان-بهار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار گفت: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه در زمان انتخابات، جهاد، تبیین و روشنگری در جامعه جهت حضور حداکثری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر زارعی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار در سلسله نشست های  انتخاباتی «مشق حضور» که بصورت حضوری و آنلاین در تالار فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد، گفت: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه در زمان انتخابات ،جهاد، تبیین و روشنگری در جامعه جهت حضور حداکثری می باشد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در صحیفه نور مبنی بر نقش طلاب در این زمینه، افزود: طلاب باید با تمام توان و قوا وارد میدان سیاسی شوند و به ایجاد بصیرت در بین مردم اقدام کنند و در این کار مسامحه نداشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار در ادامه با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: انتخابات، لیله القدر قدر کشور است که مقدرات چهار سال مملت در آن مشخص می شود و سرنوشت کشور به دست فردی سپرده می شود که باید ببینیم چه مقدار به اهداف نظام نزدیک یا از آن دور است.

وی همچنین مشکلات معیشتی، فقر، بیکاری و ... که در این ۸ سال بیش از گذشته نمایان است را عنوان کرد و گفت: تفکر لیبرال که نگاهش به غرب است، موجب این نابسامانی ها شده و اگر بخواهیم از این مشکلات رها شویم باید در انتخابات حضورحداکثری که موجب تقویت نظام و عدم تسلط دشمنان در کشور می شود داشته باشیم و با انتخاب آگاهانه و تبیین در میان آحاد جامعه که به انتخاب دولت مومن و جوان انقلابی می انجامد بپردازیم.

حجت الاسلام زارعی، حضور حداکثری در انتخابات را موجب مقبولیت نظام برشمرد و تصریح کرد: مقبولیت نظام به پشتوانه اجتماعی وابسته است و وقتی مردم پای نظام بایستند مقبولیت آن بیشتر شده و بالتبع از مشروعیت بالایی برخوردار می شود. نظامی که بر اثر تلاش انبیاء و اولیاء و خون هزاران شهید به ثمر نشسته نباید با ناامیدی و عدم مشارکت حداکثری به زیر سؤال برده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بین مردم شبهاتی وجود دارد که ممکن است با وجود وضع اقتصادی موجود، راغب به شرکت در انتخابات نباشند که وظیفه طلاب ایجاب می کند با حضور خود در بین مردم امید آفرینی کنند و با بیان دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف در طول چهل سال امید و نشاط در جامعه را بازآفرینی نمایند. 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار با بیان اینکه دشمن شبانه روز در تلاش است ‌که مردم را مایوس از نظام کند، اظهار کرد: وظیفه ماست که بعنوان حلقه میانی میان امام و امت پیوند ایجاد کرده و نشاط و امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی افزود: به امید آن که با انتخابات پرشور و هوشمندانه در راستای منویات مقام معظم رهبری یک دولت کارآمد و تحول آفرین انتخاب شود و مشکلات داخلی کشور با تکیه بر توان داخل و به دست جوانان مومن و شایسته حل شود.

حجت الاسلام زارعی در پایان طلاب را به مطالعه منابعی همچون کتاب صعود چهل ساله ، کتاب تکرار یا تغییر و پیگیری سخنرانی های تاریخی مقام معظم رهبری تشویق کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha