جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد جامعی

حوزه/ سفیر سابق ایران در واتیکان و مراکش گفت: در جنگ اخیر، گروه های فلسطینی اتحادی جامع داشتند و از مقاومت فلسطین دفاع کردند، یعنی هم فلسطینیان مستقر در سرزمین های اشغالی، هم فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه و هم فلسطینیان مستقر در دیگر کشورهای جهان علیه اقدامات رژیم صهیونیستی یکصدا شدند و از مقاومت حمایت کردند که این نقطه عطفی در تاریخ فلسطین برای نابودی اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی در ویژه برنامه رایحه مقاومت(حمایت از زنان و کودکان فلسطین) که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کوثر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های که جهان ما در ۵ سال اخیر پیدا کرده است، مقابله با تبعیض است، به این معنا که نباید نسبت به هیچ قوم و مردمی در سراسر جهان تبعیض وجود داشته باشد.

وی افزود: در قضیه مرگ جورج فلوید به دست پلیس آمریکا ما خیزش این جریان ضدتبعیض را در خود آمریکا و دیگر کشورها مشاهده کردیم که نشان داد اکثر مردم با هر گونه تبعیض نژادی مخالف هستند.

سفیر سابق ایران در واتیکان و مراکش با بیان این که نسبت به جنگ اخیری که در سرزمین فلسطین رخ داد نیز شاهد واکنش هایی در جهان بودیم، ادامه داد: بخش قابل توجهی از این واکنش ها با هدف مقابله با تبعیض صورت گرفت و ضد تبعیض بود.

وی خاطرنشان کرد: مرگ تعداد بسیاری از زنان و کودکان در بمباران های کور و وحشیانه اسرائیل، امروز افراد بسیاری در کشورهای مختلف را تحریک کرده تا برای دفاع از زنان و کودکان فلسطینی به پا خیزند.

حجت الاسلام والمسلمین مسجدجامعی اقدامات امروز مقاومت در فلسطین را اقداماتی متحد عنوان کرد و گفت: در طی ۷۰ و اندی سال که از عمر اسرائیل می گذرد، اقدامات مختلفی از فلسطینیان صورت گرفته است ولی همه اقدامات در تا قبل از آخرین مرحله در حد گروه های خاص باقی می ماند و اجماعی روی آن وجود نداشت.

وی بیان داشت: در جنگ اخیر، گروه های فلسطینی اتحادی جامع داشتند و از مقاومت فلسطین دفاع کردند، یعنی هم فلسطینیان مستقر در سرزمین های اشغالی، هم فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه و هم فلسطینیان مستقر در دیگر کشورهای جهان علیه اقدامات رژیم صهیونیستی یکصدا شدند و از مقاومت حمایت کردند که این نقطه عطفی در تاریخ فلسطین برای نابودی اسرائیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha