پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم تمیزکار

حوزه/ رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: خواهران علاقه مند به تحصیل در مقاطع تکمیلی حوزه های علمیه خواهران فقط تا ۷ خرداد سال جاری مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زهره تمیزکار در گفت و گویی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: مهلت ثبت نام در مقاطع تکمیلی سطح ۳ و ۴ و بازپذیری فقط تا روز جمعه ۷ خردادماه ۱۴۰۰ امکان پذیر است.

وی با بیان این که در سال جدید تحصیلی در مقطع عالی سطح ۳(کارشناسی ارشد) بیش از ۲۵۰۰ نفر در دوره های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری ۶۹ مؤسسه آموزش عالی پذیرفته می شوند، افزود: این افراد در  ۱۲ رشته به تحصیل خواهند پرداخت.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: رشته های سطح ۳ شامل «تفسیر و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «فلسفه‌ اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع تخصصی سطح ۴(دکتری) با توجه به این که شیوه تحصیل در این مقطع صرفا حضوری و در ۵ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» خواهد بود، تعداد ۳۵۷ نفر در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی ۱۱ استان کشور پذیرش می شوند.

خانم تمیزکار با اشاره به شیوه تحصیلی بازپذیری طلاب، گفت: این شیوه مختص داوطلبانی است که در گذشته در حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل بوده اند و به دلایلی از ادامه تحصیل انصراف داده اند.

وی افزود: علاقه ‎مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفترچه‌های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir/ مراجعه کنند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران در پایان به زمان برگزاری آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری اشاره کرد و بیان داشت: آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری در روز جمعه ۴ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha