جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تکریم و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر سابق جامعةالزهرا(س) گفت: جامعةالزهرا(س) تنها یک واحد آموزشی نیست بلکه این نهاد کانون همه فعالیت بوده و مجموعه کاملی از بعد تبلیغی، پژوهشی و علمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام که امروز (چهارشنبه، ۵ خرداد) با حضور علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع عظام و مسئولان حوزوی در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: باید به بعد تبلیغی و انسانی این مجموعه همه جانبه نگاه شود.
وی افزود: این مجموعه ۵۰ هزار فارغ التحصیل و ۱۰ هزار دانش بین المللی دارد همچنین تبلیغ مبلغان را به بیش از ۲ هزار مبلغ و ۷۰۰ مبلغ بین المللی افزایش داده ایم که نباید از این موارد غفلت شود چرا که مبلغان بدون حق التبلیغ اقدام به تبلیغ کردند.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام یک آموزشگاه نیست و ظرفیت پژوهشی بالایی دارد گفت:۵۰۰  جلسه مجازی در ماه مبارک رمضان از مبلغان داشته ایم همچنین ظرفیت پژوهشی بالایی دارد به گونه ای که در ۲۰ سمینار قرآنی ۶۰ مقاله از جامعه پذیرفته شد.

وی افزود: در مدت این چهار سال اخیر مسیرهایی گشوده و کارهایی شروع شد که بر اساس زحمات پیشینیان بود و مدیریت جدید بود باید این کارها بررسی شود و در عین حال اگر به نتیجه قطعی رسیدید که مثبت بود همه هیات امنا، شورای سیاست گذاری و کارمندان و مدیریت جدید بخصوص دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی محکم پشت این مسائل بایستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مدنی ادامه داد: در بخش آموزش ما گروه های علمی را که ستون فقرات در جامعه الزهرا بودند نداشتیم و با همکاری هیئت امنا چارت و تشکیلات تصویب شد و آیین نامه اساتید ثابت را تدوین کردیم و دبیران گروه های علمی تثبیت شدند واین دبیران علمی رسمیت پیدا کردند.

وی با بیان اینکه باید وضعیت شغلی اساتید تثبیت شود گفت: اساتید ثابت باید امید به آینده پیدا کنند و دبیرهای گروه ها وضعیت شغلی آنها رسمیت بخشیده شود ضمن اینکه ۱۵  سال است که نیروها منتظر تغییر وضعیت هستند که باید ساماندهی شوند.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) بیان داشت: تربیت مدرس که می تواند پایه تقویت همه حوزه های علمی باشد تقویت شود ضمن اینکه برای تدوین متون کار مهمی انجام شد و ۳۰ عنوان کتاب از جمله کارهای خوبی بود که در کنار رشته های جدید التاسیس ارائه شد.

وی با اشاره به مساله اصلاح نظام اقتصادی اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد جامعه الزهرا(س) شدم ۱۴۰ حساب بانکی بود که به کمتر از ۲۰ تا حساب کاهش پیدا کرد و حساب ها انضباط پیدا کرد و این امر همچنان نیاز به تقویت و پشتیبانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مدنی از ارتقای وضعیت دانشکده جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: این دانشکده در یک حالت نگرانی بود که اکنون با تقویت جدی و حمایت هیات امنا توانسته ایم دانشکده را به وضعیت قابل قبول برسانیم از این رو وابستگی مالی به جامعه کم شده و تعداد دانشجویان آن افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: این دانشکده باید تبدیل به دانشگاه تراز اول انقلاب شود و بعد تک جنسیتی آن در مجامع ملی و بین المللی الگو شود.

مدیر سابق جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه اداره نخبگان در جامعه الزهرا(س) وجود نداشت گفت: این اداره تشکیل شد و بنا بر گفته حوزه های علمیه خواهران و برادر اکنون نخبگان این مرکز از همه جا جلوتر است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تربیت نیرو، مهارت افزایی از جمله تربیت محقق، تدوینگر کتب درسی، مبلغ، مشاور، پاسخگو به مسائل شرعی برگزار شد که باید ادامه پیدا کند تا نیازهای ما را مرتفع کند.

313/61 پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha